מבצע באישון לילה-  עיריית בת-ים חשפה יכולת מבצעית חדשה שנכנסה לשימוש בעירייה. מדובר על רחפן בעל יכולת ראייה תרמית ולילית שיכול לזהות – גם בחושך – פרצופים של בני אדם מגובה מאות מטרים וכך לסייע לכוחות שעל הקרקע ובאוויר למצוא נעדרים בים בשעות החשיכה.

הרחפן מופעל ע"י מחלקת הביטחון של עיריית בת-ים, וסייע אמש עם היכולת התרמיות שלנו להיות בקשר רציף עם המסוק המשטרתי על מנת לסייע בחיפושים אחר הנעדר.

עיריית בת-ים בשיתוף כוחות משטרה והצלה ממשיכים בחיפושים בחוף הריביירה בבת ים גם בשעות אלה, אחר צעיר בן 18 שככל הנראה נסחף אמש (מוצאי שבת) לים. בסביבות השעה 21:15, הגיע דיווח למשטרה ולמד"א כי קיים חשש לטביעה. זאת, לאחר שארבעה צעירים נכנסו למים, אולם רק שלושה יצאו.

הרחפן. צילום באדיבות עיריית בת ים

כוחות הצלה וביטחון הגיעו לים ומסוק בליווי פצצות תאורה חפשו כל הלילה אחר הצעיר, ואליהם הצטרפו כאמור יחידת הרחפנים של עיריית בת-ים, שכן למשטרה לא קיים רחפן עם אמצעים תרמיים. לחיפושים הצטרפו גם צוללנים. החיפושים נמשכים גם בשעה זאת.

הרחפן משתמש בימים של שגרה גם במאמצי העירייה לשימור העיר כעיר ירוקה בתקופת הקורונה. רחפן של עיריית בת ים בשיתוף המשטרה, הופעל בחודשים האחרונים ברחבי העיר. הרחפן שמופעל על ידי מחלקת ביטחון של העירייה מזהיר את האנשים על שמירת מרחק, התקהלות ואי עטיית מסכות ומצלם אותם.  כאשר לאחר מכן מגיעים השוטרים עצמם ומי שלא שמע לאזהרה ועטה מסיכה מקבל דוח.