ראש העיר צביקה ברוט הוציא הנחיה לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת בעיר, ולא לערוך מנייני תפילה העולים על 50 איש.

בנוסף חתם ראש העיר על שורת הנחיות, בהן קריאה לאנשים מבוגרים שלא לצאת לבתי הכנסת, זאת לאחר שקיים הערכת מצב והתייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועם הרב הראשי.

בין ההנחיות החדשות הונחו המתפללים שלא להתפלל בקבוצות שמעל 50 איש, לא לנשק ספרי תורה, סידורים ומזוזות, להתפלל במרחק גדול מהרגיל אחד מהשני, ולא ללחוץ ידיים בשום מצב. בנוסף הונחו אנשים מבוגרים להישאר ולהתפלל בבית, והציבור התבקש להשתמש בטישו בזמן שיעול או התעטשות, ולרחוץ ידיים היטב בסבון ומים.

אל הנחייתו של ראש העיר, שתפורסם החל מהיום בכל בתי הכנסת בעיר, הצטרפו גם הרב הראשי לבת-ים אליהו בר שלום, הרב הראשי לקהילות אשכנז יעקב רוז׳ה, סגן ראש העיר אורי בוסקילה, המשנה לראש העיר רפאל ברנז, ויו״ר המועצה הדתית בנימין אלחרר.

בית כנסת . צילום באדיבות pixabay

לדברי ברוט, ״למרות שמדובר בהוראות שמשבשות את שגרת החיים, הן נועדו לשמור על החיים עצמם. חובה על כולנו לקיים את ההוראות הללו, שהן הוראות מצילות חיים. בתי הכנסת עלולים להיות מסוכנים מאד להפצת וירוס הקורונה בפרט לאנשים מבוגרים, ולכן אנחנו מבקשים מהציבור שיתוף פעולה מלא. אין סיבה לבהלה, אבל צריך הרבה סבלנות ושיתוף פעולה כדי להגן על חיי התושבים שלנו – בפרט המבוגרים היקרים שבהם. אנו ערוכים לכל תרחיש, ונדע לתת מענה לכל צורך״.

ברוט הוסיף כי רבני הקהילות והגבאים בבתי הכנסת מחויבים לוודא את העמידה בכללים החדשים, וכי בתיאום עם הרבנים – צוותי השיטור והפיקוח של העיריה יסייעו באכיפת ההוראות החדשות.

״אנחנו ערוכים לסייע לכל תושב שיזדקק לכך״ אמר ראש העיר, ״וכל מי שזקוק לסיוע מוזמן להתקשר למוקד העירוני, 107, הפועל 24 שעות ביממה״.