מגוון אירועים ויוזמות בבתי הספר בבת ים, לרגל ציון יום המורה, התקיימו החל מתחילת השבוע במסגרתם הביעו התלמידים, ההורים והרשות את הערכתם והוקרתם למורות ולמורים, על תפקידם בחינוך דור העתיד."יום המורה", יום הוקרה והערכה למורות ולמורים, לגננות ולגננים על עבודתם בחינוך דור העתיד. יום המורה הוא יום בו מערכת החינוך עוצרת לרגע ומצדיעה למורים האמונים על עיצוב דור העתיד של מדינת ישראל.  השנה בת ים מציינת את החג בסימן 'תודה לאנשי ההחינוך שבזכותם תלמידי העיר צומחים לעתיד טוב יותר'. במסגרת אירועי יום המורה שמתקיימים בעיר זאת השנה השביעית, העניקה עיריית בת ים לכל אנשי החינוך שי צנוע כהוקרה על פעילותם החינוכית, כמו כן שלטי "תודה" נפרסו ברחבי העיר ובכניסה לבתי הספר.

יום המורה בית ספר ציפורי. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

במוסדות החינוך השונים בעיר הכינו התלמידים יחד עם ההורים מחוות מגוונות למורים הכוללות: ארוחות מפנקות, שיעורי יוגה, מסאז'ים, סדנאות שוקולד, מכתבי תודה מתלמידים בעבר ובהווה ועוד מאות יוזמות מגוונות ומיוחדות שמתקיימות בבתי הספר ובגנים במהלך היום.

בין הפעילויות המתקיימות השנה במסגרת יום המורה בבת ים: בבית ספר הנשיא מנהלת בית הספר, לבנה דבש יחד עם הורי בית הספר הצליחו לשמח ולרגש את צוות בית הספר ביום שכולו בניחוח טברנה יוונית, נגן בוזוקי הרים את האווירה, מאכלים אותנטיים, ברכות בצורת כנפיים מהתלמידים ומתנות מפנקות אחרות. בבתי הספר ציפורי וסוקולוב  נערך יום הצדעה למורים ע"י התלמידים וההורים שכלל גם חלק אומנותי של סדנא או מופע ערב זמר. גם בבית ספר הראל ההורים פרגנו וערכו את כל הכיבוד לכבור המסיבה שנערכה למורים בבית הספר.

יום המורה בית ספר סוקולוב. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

הנהלת העיר בהובלת ראש העיר, צביקה ברוט, ערכה סבב בין בתי הספר השונים במהלך היום ושבוע החגיגות על מנת לברך את המורים על פועלם לאורך כל השנה. צביקה ברוט, ראש העיר, ברך את המורים: "בזכות אנשי החינוך הנפלאים שיש לנו בעיר, תלמידינו ממשיכים להצטיין, לממש את יכולותיהם ולגדול להיות דור העתיד שיוביל את מדינת ישראל קדימה. את כל זאת המורים והמורות עושים לאורך כל ימות השנה, באופן שראוי להערכה. את התוצאות של ההשקעה הזאת אנחנו רואים בהישגים הגבוהים שאנחנו כעיר קוצרים בתחום החינוך".

"יום המורה" הינו יום חג חדש בישראל, אשר זכה להכרה ושותפות של משרד החינוך ועשרות ארגונים חינוכיים בישראל, ביניהם ארגוני המורים, ההורים והתלמידים. עיריית בת ים אימצה היתה הרשות הראשונה שאימצה את היוזמה המבורכת עוד בשנתה הראשונה והפכה יום זה לשבוע של חג והוקרה לאנשי החינוך בעיר, כשהשיא הוא ביום המורה עצמו.

יום המורה בית ספר הראל. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים