אם נהיה כנים, מרביתנו לא חיים בדירות או בבתים פרטיים גדולים ומרווחים. רובנו הגדול, בין אם מדובר בשכירות ובין אם בדירות שאנחנו רוכשים, גרים בדירות לא מאוד גדולות, ורוצים להוציא מהמרחב האישי שלנו את המרב. לשם כך, צריך לדעת איך לעצב בצורה נכונה דירה קטנה. לא מדובר במשימה פשוטה, ומאידך גם לא במשימה בלתי אפשרית. ריכזנו עבורכם כמה טיפים בנושא שחשוב להכיר.

 האתגר – לעשות את המקסימום במרחב מוגבל

האתגר בעיצוב דירה קטנה הוא ברור ועדיין לא פשוט בכלל. המרחב שאיתו אנחנו עובדים הוא מוגבל, ואנחנו חייבים לנצל אותו בצורה חכמה ולהוציא ממנו את המקסימום. כל עיצוב של דירה קטנה כולל רמה מסוימת של פשרה – אבל פשרה היא לא מילה גסה, ופשרה יכולה להוביל לפתרון שמעולם לא הבנו שהוא הנכון ביותר עבורנו. ועכשיו, לטיפים:

הכול מתחיל ונגמר בתכנון

תכנון נכון ומדויק הוא המפתח החשוב ביותר לכל אתגר שאיתו אנחנו מתמודדים בחיים, ובעיצוב של דירה קטנה על אחת כמה וכמה. לכן, עוד לפני שאנחנו דורכים בדירה, עוד בשלבים הראשוניים של ההחלטות שמקבלים לגביה – אנחנו חייבים להיות מתוכננים. חשוב למדוד מבעוד מועד כל מרחב ונישה שיש בדירה, בשביל להבין עם אילו הגבלות אנחנו עובדים ואילו רהיטים יתאימו לא רק מבחינה עיצובית אלא גם מבחינת המרחב שהם תופסים. עבודה עם רשימות, עם שרטוטים ועם מידע מדויק – תאפשר לנו לקבל כל החלטה לגופה בצורה הנכונה ביותר.

אחסון – אתגר שחייבים להתמודד איתו בצורה חכמה

האתגר המשמעותי ביותר בכל דירה בעולם, ובוודאי שבדירות קטנות, הוא כל מה שקשור לאחסון. בסוף, הבית שלנו הוא המקום שבו אנחנו מאחסנים את הציוד והרכוש שלנו, וצריך לוודא שהוא ערוך ומתאים לכך. טיפ חשוב למטרה הזאת הוא לאחסן לגובה וכך לנצל באופן מקסימלי מרחבים מוגבלים. יש הרבה מאוד ציוד (החל בבגדי חורף/קיץ לא בעונה ועד קיטבגים מהמילואים) שלא צריכים להיות במאה אחוז זמינים לנו כל הזמן. אפשר בהחלט לאחסן אותם לגובה ולהצטייד בשרפרף קטן וזול שיסייע לנו להגיע אליהם. עוד טיפ בהקשר זה הוא לחשוב על מרחבים לא מנוצלים שאפשר לנצל אותם לאחסון – כמו מרפסות שירות, מסתורי כביסה, פינות כלואות בין רהיטים וכו'.

בחירה נכונה של ריהוט יכולה לעשות המון

ריהוט טוב הוא חלק בלתי נפרד מדירה נוחה, אבל ריהוט שנבחר בחוכמה הוא כזה שמאפשר לכם לנצל את הדירה באופן מקסימלי. בחירה חכמה של ריהוט יכולה להיות פשוטה עד כדי בחירה בכיסאות שניתן לערום בשביל לחסוך מקום כשלא נחוצים כיסאות רבים. דוגמאות נוספות הן שולחנות קפה עם אחסון נמוך, פינות אוכל שניתנות לפתיחה ולסגירה בהתאם לצורך, רהיטים מודולריים שניתן לפרק לחלקים קטנים יותר בעת הצורך, ומכשירי חשמל שנכנסים לנישה ייעודית במטבח או בסלון ולא תופסים מקום נוסף.

תאורה טבעית ומלאכותית משפיעה המון על התחושה בדירה

תאורה היא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים שלנו, ובתים שאינם מוארים דיים הם כאלה שקשה ליהנות בהם מאיכות חיים גבוהה. משום כך, בדירה קטנה במיוחד, חשוב להתייחס לנושא התאורה ולתכנן אותו בצורה נכונה חשוב להשתמש בכמה שיותר אור טבעי לאורך רוב שעות היום, ולא לחסום את האור הטבעי שמגיע מהחלונות. גם מיקום חכם של מנורות תקרה ומנורות שולחניות ועומדות יכול להיות משמעותי ביותר בהגדלת התחושה שמקבלים מהבית, גם אם לא בהגדלה שלו בפועל.

גם בדירה קטנה – אין שום סיבה להתפשר על איכות החיים ועל עיצוב הדירה שלנו. עכשיו אתם יודעים איך לעשות את זה בצורה נכונה יותר.

דירה קטנה
דירה קטנה צילום pixbay