מה ההבדל בין בלט למחול מודרני? ומה לגבי ג'אז והיפ הופ? הבחירה בסוג הריקוד היא בחירה חשובה ומחוללת בחיים, במיוחד בשביל זה הגיעו המומחים של חברת אולינדה לשיווק נעלי בלט, בגדי ריקוד וספורט, כדי לעשות לנו סדר, כך שנקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

הבלט, ההיפ הופ ומה שביניהם

בלט

תחום הבלט הוא עולם בפני עצמו עם תת תחומים כמו בלט מודרני, קלאסי ועוד. כל אחד מהתחומים הללו התפתח בתקופה שונה ומכיל אלמנטים שונים, אך יש גם דברים שלא משתנים כמו נעלי הבלט העדינות בתנועה, הסיפור הרומנטי והמנגינה המלווה אותה. הבלט התפתח אי שם במאה ה- 15 באיטליה ומשם היתפשט ברחבי העולם וצבר הצלחה אדירה בעיקר ברוסיה, שהפכה לבירת הבלט ושממנה נולדו שלל יצירות בלט מפורסמות בניהן אגם הברבורים.

למי מתאים? לכל מי שאוהב קלאסיקות ולא מפחד מעבודה קשה, כל מי שתמיד חלמו על נעלי בלט ושמלת טוטו ורודה וכל מי שמעריך אמנות קלאסית ולא חושש ללכת על קצות האצבעות.

מחול מודרני

המחול המודרני נולד מתוך עולם הבלט ועל כן לעיתים אנשים משווים בין השניים, אך האמת שמדובר בשני עולמות שונים. זה קרה בתחילת המאה ה- 20 בעקבות רקדניות אמריקאיות ורקדנית גרמניה שחיפשו דרך ביטוי אחרת למחול- כזו שתשחרר אותן מהחוקים הנוקשים של עולם הבלט ופשוט תאפשר להן להינות מעצם הריקוד והתנועה. בעוד שעולם הבלט כלל חוקים ברורים החל מהלבוש הכולל נעלי הבלט ופוינט, שמלות טוטו קופצניות ובגדי גוף צמודים, המחול המודרני הוא הרבה יותר חופשי ואישי, עם טכניקה שונה מעולם הבלט המאפשרת את החיבור לקרקע והפגנת רגשות דרך התנועה והריקוד.

למי מתאים? לכל מי שפשוט אוהבים לרקוד, אוהבים את התנועתיות של הגוף ולא חוששים להביע את עצמם ומאפשרים לשפת הגוף שלהם להניע קדימה.

ג'אז

אם דיברנו על המחול המודרני כמשחרר אז במחול הג'אז, נשתחרר עוד יותר, נסיר את נעלי הבלט ונתחיל להעלות את הקצב. המקור של הג'אז מגיע מהילידים האפריקאים עם הגעתם לארה"ב ולצד התפתחות מוזיקת הג'אז בדרום המדינה. יחד כבש הג'אז, (המוזיקה והריקוד) את הבמות ברחבי ארה"ב והפך לפופולרי מאוד, עם קצב ייחודי הכולל בעיקר פסנתר.

למי מתאים?

לכל מי שאוהב להתחבר לגוף שלו, למי שיש הרבה אנרגיות והוא מעוניין להביע אותן באמצעות הריקוד והתנועה. אם אתם כאלה, ג'אז, הוא המחול בשבילכם.

היפ הופ

בדומה למחול הג'אז שהתפתח לצד מוזיקת הג'אז, גם מחול ההיפ הופ התפתח לצד אומנות מוזיקת הפופ והראפ. מחול ההיפ הופ נולד בארה"ב בעיקר בקרב הקהל השחור והלטיני.

הבלט, ההיפ הופ ומה שביניהם
צילום: אולינדה
הבלט, ההיפ הופ ומה שביניהם
צילום: אולינדה