כולנו מצפים בשקיקה ליום השבת, ליום שבו לא עובדים, ליום שבו מחכות ארוחות נהדרות (שהוכנו מראש), ליום שבו כל בני המשפחה מכונסים ביחד – ליום רגוע ונעים שמאפשר לנוח מהשבוע שהיה. כמו כן, גם אם אתם רגילים לשמור שבת, בוודאי שיש כמה דברים שתופתעו לגלות. רוצים לבדוק אותנו? עברו על העובדות הבאות:

כניסת השבת

ידוע ששבת נכנסת בכול שבוע בשעה מעט שונה, אך ייתכן שאינכם יודעים שבזמן שאתם תכניסו את השבת, בני משפחה שגרים בעיר אחרת עדיין יחכו לה, וזאת כי זמני כניסת השבת משתנים בין עיר לעיר ועל כן כאשר מבקשים לבחון זמני כניסה נדרשים לבדוק מה כתוב בעיתון (או באתר ייעודי). מה עוד מעניין לדעת לגבי כניסת השבת? שהזמנים שמצוינים מתייחסים לזמן הדלקת הנרות, וזאת כי את הנרות מקובל להדליק כ24 דקות לפני, ופה נרחיב שאם מבקשים לעשות מספר פעולות לאחר הדלקת הנרות, הרי שיש שיאסרו ויש שיתירו, אך על דבר אחד כולם מסכימים: מהרגע שאומרים "מזמור שיר ליום השבת" השבת נכנסת לתוקף גם אם השמש טרם שקעה.

יציאת השבת

לאחר שציינו מתי נכנסת השבת נציין מתי היא יוצאת. מתי אם כן? מקובל לחכות 18 דקות לאחר שהשמש שוקעת, ואם אתם אנשים של כוכבים, תאתרו בשמיים 3 כוכבים סמוכים. מדוע לא מסתמכים רק על השקיעה? כי מוטב לחכות במעט מאשר לטעות.

3 סעודות

ידוע שביום השבת נוהגים לאכול טוב, ואף ידוע שיש כמה ארוחות משמעותיות, אך יחד עם זאת מאוד ייתכן שאינכם יודעים שביום שבת נוהגים לאכול כ3 ארוחות מסודרות, שאליהן נהוג להתלבש במיטב הבגדים. במה מדובר? ובכן בעבר נהגו לאכול רק כשתי ארוחות אך כיום נוהגים לאכול כשלוש. מהיכן נובע השינוי? מהצורך לכבד את יום השבת. מבחינת זמני הסעודות נציין שאת סעודת ליל השבת מקיימים לאחר תפילת ערבית, את סעודת השבת מקיימים לאחר תפילת שחרית ואת הסעודה השלישית ניתן קיים מזמן המנחה ועד שהשמש שוקעת, כאשר סעודה זו הינה היחידה שבה לא מקדשים. אין לכם זמן או רצון לאכול הרבה? די בפת לחם, אך באופן כללי יש להכין עבור שלושת הארוחות מאכלים שנחשבים מיוחדים, ושוב בכדי לכבד כראוי את יום השבת.

חשמל ובישול – כן ולא

ידוע לכל שבערב שבת לא מדליקים חשמל ואת האוכל מכינים לפני, אך יש להבין שקיימים כמה רבדים. כך למשל אין צורך לכבות לפני כניסת השבת את המקרר או את המזגן, אך מצד שני אין להשאיר בשבת את הרדיו או את הטלוויזיה דולקים. עוד על אותו משקל נציין שבשבת אין לאפות ולבשל, אך כן ניתן להכין קפה ממים רותחים. שנסכם? השבת מלאה ברבדים, תמיד ניתן ללמוד אודותיה דברים חדשים ואילו אתם תיישרו קו ככול שיכולים.

תמונה PIXABAY