קרדיט לתמונות FREEPIK

האם כדאי ללמוד תואר שני? האם התואר השני אכן מהווה מקפצה לקריירה שלנו? אילו הזדמנויות תעסוקה קיימות בסיום לימודי תואר שני בתחומים יוקרתיים כמו משפטים ומנהל עסקים? מה היתרונות של בוגרי תואר שני יוקרתי בהשוואה לבעלי תואר ראשון?

עם תחילת שנת הלימודים באקדמיה, המועצה להשכלה גבוהה פרסמה כי בשנת הלימודים הקרובה ילמדו מעל מ-68,500 סטודנטים לתואר שני, נתון המעיד על עלייה בביקוש ללימודים המתקדמים. אגב, רבים מבוגרי התואר הראשון במוסדות השונים להשכלה גבוהה מתלבטים בסיום התואר האם להמשיך ללמוד לתואר שני או לצאת לשוק העבודה. זו שאלה מורכבת לכן כדאי להתייחס ליתרונות התואר השני, ובמיוחד תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים.

הלימודים לתואר שני יוקרתי מהווים מקפצה לקריירה, התואר השני פותח צוהר גם בתחומי עיסוק חדשים. חשוב לזכור כי שוק העבודה הא דינמי ומשתנה כל הזמן, יש תחומי עיסוק ההולכים ונעלמים ויש גם תחומי עיסוק חדשים, חלקם לא היו זמינים בעבר, והלימודים לתואר השני מקנים את הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשים לעבודה בתחום חדש ואטרקטיבי.

תואר שני שפותח דלתות לתחומים ולתפקידים חדשים

ישנם מגוון מסלולי לימוד לתואר שני, ולא חייבים לבחור מסלול לימודים הקשור בהכרח ללימודי התואר הראשון. עם זאת, יש מסלולים שבהם התנאי הוא תואר ראשון באותו תחום, לדוגמה במסגרת לימודי תואר שני במשפטים , אך עדיין בעלי תואר ראשון שאינו במשפטים, יכולים לרכוש השכלה משפטית רחבה ומקיפה במסגרת מסלול הלימודים לתואר שני בלימודי משפט ללא משפטנים. בוגרי התואר השני בתחום המשפט זוכים לביקוש רב למגוון תפקידי מפתח במגזר הפרט ובמגזר הציבורי, לא רק לתפקידים הקשורים לעריכת דין.

חשוב לציין כי ישנם תחומי עיסוק המחייבים תואר שני, לדוגמא פסיכולוגיה ופיזיקה, אך בדרך כלל בוחרים ללמוד את התואר המתקדם כדי לשדרג ולמנף את הקריירה, ובמיוחד כדי להתקדם לתפקידים מעניינים ובכירים יותר. אגב, במגזר הציבורי התואר השני משמעותי מאוד כדי להתקדם לתפקידים מאתגרים וניהוליים, ובנוסף זוכים לשכר גבוה יותר.

יתרונות בקבלה לעבודה לעומת אחרים

למעשה, התואר השני מהווה יתרון בקרב המעסיקים מאחר שהם מעדיפים לגייס מועמד בעל ידע מעמיק יותר שיש לו מיומנויות ייחודיות שהוא רכש במסגרת מסלול הלימודים המאתגר והיוקרתי. ידוע כי התואר השני מהווה יתרון משמעותי כאשר מתמודדים על תפקיד בכיר בחברות ובארגונים במגזר הפרטי והציבורי כאחד.

מועמד שמציג תואר שני בתחום יוקרתי כמו משפטים או מנהל עסקים זוכה ליתרון ברור בראיונות העבודה, ואם יש לבוגר התואר השני ניסיון תעסוקתי ברוב המקרים יבחרו בו ולא במועמד אחר שיש לו תואר ראשון, גם אם יש לו ניסיון מתאים.

שיפור כלכלי

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר לבוגרי התואר השני בתחומים המבוקשים והיוקרתיים הוא האפשרות לשפר את מצבם הכלכלי. כפי שציינו, במגזר הציבורי יש תוספת שכר לבעלי תואר שני בכל התחומים, אך גם במגזר הפרטי ניתן לקבל שכר גבוה יותר אם יש תואר שני.

לכן, אחד מהשיקולים מדוע כדאי ללמוד תואר שני במנהל עסקים , במשפטים או בתחום אחר הוא פוטנציאל השכר והרווחה הכלכלית. כיום, כאשר כולם מתקשים בגלל יוקר המחיה והאינפלציה, זהו יתרון חשוב לכל מי שרוצה לחיות בכבוד.

הרחבת ידע ורכישת כלים

במסגרת הלימודים לתואר השני הסטודנטים מרחיבים את הידע שלהם, הלימודים הינם מעמיקים ורוכשים כלים רבים וחשובים. כך לדוגמה, במסגרת הלימודים רוכשים כלי מחקר מתקדמים ועדכניים יותר, ובנוסף מפתחים מיומנויות ייחודיות שהמעסיקים מחפשים אצל המועמדים.

בשוק העבודה של היום מחפשים את המועמדים עם התואר השני בגלל הידע, הכלים והמיומנויות, לכן אם אתם עדיין מתלבטים לגבי לימודי תואר שני כדאי לכם להבין את היתרונות וניתן לפנות לייעוץ ולהכוון תעסוקתי כדי לקבל החלטה נכונה.