החלטה דרמטית במסגרת המאבק הקורונה זו הפעם הראשונה אי פעם בערים הגדולות בה מתקבלת החלטה גורפת על סגירת בתי הכנסת לתקופה ארוכה – בשלב זה חודש ימים.

המשמעות: כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת-ים, להתפלל בביתם ולא במסגרת תפילה במניין.

ברוט קיבל הערב את ההחלטה לאחר שורת הערכות מצב שקיים עם גורמי מקצוע, ולאחר ששוחח עם הרב הראשי ועם רבני העיר וקיבל גם את גיבויים.

מדובר בכ-140 בתי כנסת בכל רחבי העיר, אשר החל מיום שישי הקרוב ייסגרו למשך כארבעה שבועות בשלב הנוכחי. ברוט הנחה את השיטור ואת הפיקוח העירוני לאכוף את הסגירה, במקרה בהם יהיו בתי כנסת שיפרו את ההוראות שנועדו לשמור על חיי הציבור ובריאותו.

בית כנסת . צילום באדיבות pixabay

במקביל תערוך העיריה הסברה מאסיבית בקרב ציבור המתפללים, יחד עם הרבנים וראשי הקהילות, כדי לבקש מהציבור להקפיד על כך. בנוסף יצורפו לתושבים פסקי הלכה של רבנים רבים הקובעים כי בתקופה הנוכחית אסור להתפלל בבתי הכנסת וחובה להישאר בבית – כולל בתקופת חג הפסח בו בתי הכנסת עדיין יהיו סגורים.

ברוט אמר הערב כי ״מדובר בהחלטה קשה, אך המשוואה ברורה לחלוטין: אם נשאיר את בתי הכנסת פתוחים – יש סבירות גבוהה שימותו יותר אנשים מבוגרים. הסגירה נועדה לשמור על חיי התושבים שלנו, ולצמצם את יכולת ההדבקה בקרב תושבי העיר. מדובר בפיקוח נפש ובצעד מציל חיים".