בלעדי: מתחם המועצה הדתית בבת ים מוזנח ומלוכלך באופן חריג. מתקן הגניזה עמוס לעייפה, וכל המתחם שמחוץ למועצה מלא בשקיות זבל ועלוני פרשת השבוע הזרוקים באלפיהם. תגובת המועצה הדתית:"יש בעיה שמטופלת".התמונות לשיפוטכם.

ככה אמורה להראות המועצה הדתית בבת ים?

ברחוב פנקס 2 בבת ים ממוקמת המועצה הדתית בת ים בראשות יו"ר המועצה, בנימין אלחרר.  המועצה הדתית בת ים אחראית בין היתר על אספקת שירותים לתושבי העיר בתחומי הנישואין, כשרות, מקוואות וגם מתן שירותי גניזה.

שירותי הגניזה הניתנים בכל עיר בארץ כוללים שמירה של חפצי קודש שיצאו מכלל שימוש, ומאחר שדבקה בהם קדושה אסור להשתמש בו. מתקן גניזה הינו התיאור למקום בו טומנים את הכתבים שנגנזו. והמדובר במקום שאמור להיות שמור נקי ומסודר שכן הוא מכיל דברי קודש.

בעקבות פניות של תושבים שקבלו על המצב המזעזע של מתקן הגניזה ועל העדר הניקיון במתחם המועצה הדתית בבת ים. הגיעו נציגי האתר חדשות בת ים למקום. והזדעזעו לגלות מהמצב שבו נמצא המתקן העירוני.

לצד אלפי עלוני שבת ודברי קדושה הזרוקים על הרצפה, מתקן הגניזה עצמו עולה על גדותיו. בנוסף שקיות זבל ואשפה פזורות לכל אורך ורוחב המתחם כמו גם בגדים זרוקים והמקום דומה יותר למרכז איסוף אשפה מאשר למתקן עירוני המשרת ציבור תושבים גדול.

יו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר:"תנופה שנראית בכל פינה"

האירוניה גדולה במיוחד כאשר נכנסים לאתר המועצה הדתית בבת ים. באתר מתנוססות באותיות קידוש לבנה ברכות שכתב אלחרר על המאמצים להנגיש את שירותי הדת בעיר לכל תושב ותושבת. תוך שהוא מקפיד לציין את:"תנופת הפיתוח האדירה אשר נראית בכל פינה בעיר".לא בכל פינה כנראה.

תגובת דן בסו מזכיר המועצה הדתית מטעם המועצה הדתית בת ים:
"המועצה הדתית אחראית על מתקני הגניזה ופנויים במספר מוקדים בעיר. בפנקס 2 ממוקם מתקני גניזה יותר גדולים משאר המוקדים בעיר. ציבור גדול מגיע ומניח את הגניזה בכתובת זו.מול השיטור העירוני ומול לשכת ראש העיר. ישנו אדם שמגיע מדי יום והופך את מתקני הגניזה כדי לחפש דברים שאולי ניתנים למכירה. אנו פועלים שהמשטרה תשים יד על אותו את אדם ומעשה זה יפסק. ובכך לא יהיה לא לכלוך ולא חילול דברי קודש כמו שקורה היום".

המועצה הדתית בבת ים
מתקן הגניזה בכניסה למועצה הדתית . עולה על גדותיו. צילום חדשות בת ים bynews.co.il
עלוני שבת
עלוני שבת ודברי קדושה מפוזרים על הרצפה. צילום חדשות בת ים bynews.co.il
מועצה דתית בת ים
המתחם המלוכלך במועצה הדתית בבת ים צילום חדשות בת ים bynews.co.il