ותיקת חברי המועצה, המשנה לראש העיר אסתר פירון, נפטרה לאחר מחלה. פירון, שימשה כאשת חינוך במשך שנים ארוכות, והחלה לכהן במועצת העיר בשנת 1993. רוב השנים היא שימשה כמחזיקת תיק החינוך, והייתה בין השאר גם סגנית ראש העיר.

ותיקת חברי המועצה, המשנה לראש העיר אסתר פירון, נפטרה היום לאחר מחלה. פירון, אחת הדמויות המוכרות והאהובות בעיר, הייתה אשת חינוך במשך שנים ארוכות, והחלה לכהן במועצת העיר בשנת 1993. רוב השנים היא שימשה כמחזיקת תיק החינוך, והייתה בין השאר גם סגנית ראש העיר, מחזיקת תיק הכספים, ומחזיקת תיק קשרי החוץ בעירייה.

פירון, אמו של שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, הייתה בעבר במפלגת העבודה, לאחר מכן הצטרפה לסיעתם של ראשי העיר לשעבר לחיאני ובכר, אך יצאה לבסוף נגדם והצטרפה לראש העיר צביקה ברוט. באחרונה אף סיכמה עם ברוט על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, וסיכמה עם ברוט על תחומי עשיה נוספים שבכוונתה להוביל בקדנציה הבאה.

ראש העיר צביקה ברוט פרסם הודעת אבל מיוחדת ואמר כי ״העיר בת-ים איבדה היום אישה גדולה מהחיים – ואני איבדתי חברה. אסתר פירון הייתה חלק מתבנית נוף ילדותי בבת-ים. הכרתי אותה מילדות, ולמרות כמעט 40 שנה שהפרידו בינינו, הפכנו לא רק לבני ברית פוליטיים – אלא לחברי נפש אמיתיים״.

ברוט הוסיף כי ״כנבחרת הציבור הוותיקה ביותר וכאשת חינוך אמיתית, היא הקדישה את חייה למען אלו שלא היה להם קול, או שלא הייתה להם יכולת להשמיע אותו. היו לה הרבה תכניות קדימה: רק באחרונה סיכמנו על שורת תפקידים שהיא תרצה לקחת על עצמה בשנה הבאה, לאחר שנעבור יחד את הבחירות הבאות לעירייה. רצינו להמשיך ולפעול למען אותן אוכלוסיות חשובות, שהיא ידעה לעזור להן בצורה כל כך מדויקת. מכאן אנחנו נצטרך להמשיך לבד, אבל נעשה את זה עבורה, ובשמה. היא תחסר לי מאד״.

אסתר פירון
אסתר פירון צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים