נחתם הסכם הערים התאומות בין בת-ים למנהטן: בת-ים תקבל השקעות של מיליון וחצי שקלים

בטקס שנערך היום בעירית ניו יורק, נחתם רשמית הסכם ברית הערים התאומות בין עיר החוף הישראלית לבין הרובע היוקרתי בניו יורק. בת-ים היא היחידה בישראל, והשנייה בעולם, שזוכה לחתום על הסכם שכזה עם מנהטן.

נשיא מנהטן מארק לוין ציין בטקס, שהתקיים במעמד ראש העיר בת-ים צביקה ברוט ושגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, כי ״אנחנו נרגשים מאד מהקשר עם בת-ים, שהפכה להיות עיר מובילה בישראל ובעלת הישגים בתחומים רבים.

אנחנו מעוניינים ללמוד הרבה מכם בנושאים כמו ניהול הקורונה ומצבי חירום, התחדשות עירונית, חדשנות בחינוך, וניהול עירוני מקצועי ונכון. באותה מידה נשמח שתוכלו ללמוד מאיתנו, באמצעות שיתופי הפעולה שנעשה, יתרונות רבים בשורה של נושאים״.

ראש העיר ברוט, שעבד על השגת ההסכם במשך כשנתיים, יחזור לארץ השבוע עם הישג נוסף של מיליון וחצי שקלים שיגיעו כבר בחודשים הקרובים כהשקעה בפיתוח גינות ופארקים לטובת תושבי בת-ים.

בעיר מתכוונים לקרוא לאחד הפארקים החדשים על שם העיר התאומה החדשה.

ברוט, ששימש בעבר כיועץ למנהיגים בעולם, אמר בטקס כי ״זהו הסכם היסטורי עבור בת-ים.

אנחנו נרגשים מאד מההחלטה, שיש לה חשיבות כפולה: גם הצהרה משמעותית מצד אחת הערים החשובות בעולם שבת-ים כיום היא עיר מובילה, ובנוסף מדובר במערכת שלמה של פעילויות משותפות עם העיר החשובה הזו, שיתרמו המון למערכת החינוך בבת-ים, למאבק בקורונה ולבריאות הציבור, בהגנה על חופי הים, ובשחרור חסמים להתחדשות עירונית".

הסכם בת-ים
קרדיט: שחר עזרן

השגריר גלעד ארדן: ״כשגריר לאו"ם אני מוביל שיתופי פעולה שמחברים בין מדינות כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. והיום אתם כמובילים של בת ים ומנהטן עושים זאת ברמה הישירה והעירונית בין התושבים שלכם.

אני בטוח שבת ים ותושביה ירוויחו המון משיתוף הפעולה עם מנהטן, אחת מבירות העולם. ההסכם שנחתם כאן היום הוא הישג חשוב ומשמעותי לעיר ואני גאה להיות חלק ממנו״.

ברוט ציין כי בעקבות ההסכם הצליחה העיריה במסגרת שיתוף הפעולה עם המקומיים לסגור השקעה ראשונה של איש עסקים אמריקני בבת-ים, אשר יתרום כמיליון וחצי שקלים לצורך השקעה בפיתוח פארקים, ותכניות חינוכיות לילדי העיר.

בשלב הראשון נערכים בעיר לקיים לימודים משותפים של תלמידים – בשלב הראשון באמצעות הזום ובשנה הבאה גם דרך משלחות הדדיות.

בבת-ים מתכוונים לשתף את תלמידי מנהטן בתכניות ייחודיות שנלמדות בעיר, כמו לימודי סינית בכיתות א', לימודי שחמט בכל כיתות ג', לימוד תחום הרחפנים בבתי הספר, וכן לימודי סייבר והיי טק במוסדות החינוך היסודיים.

לאחר הטקס, שהתקיים בעירית ניו-יורק, צפוי להגיע נשיא מנהטן לביקור גומלין בבת-ים לקראת סוף השנה.