בתאריך 20.10.2020 התקיים מבצע "הפתעות מתוקות" לקשישים בודדים. בני נוער מכל בתי הספר, תנועות הנוער, מגדלור נגבה, ש"שינים, תנועת קצ"ב והחממה בעיר, אפו עוגות עבור קשישים, והגיעו עם העוגות עד לבתי הקשישים בודדים. 

קשישים בודדים
צילום : דוברות

ההירתמות של בני הנוער וצוותי החינוך הייתה עצומה, וכך בתקופה שבה בני הגיל השלישי נמנעים ממפגשים חברתיים וצפונים בבתיהם, הם זכו לביקור מתוק במיוחד של בני הנוער, תוך שמירה על נהלי התו הסגול.

הקשישים התרגשו מאוד לקבל את בני הנוער, הודו להם וברכו אותם, ולעיתים אף חלקו עם בני הנוער את סיפור חייהם. בני הנוער חוו חוויית נתינה מרגשת, וחלקם ביקשו לשמור על קשר עם הקשישים. 

רבקה שטנצלר, מנהלת תחום התנדבות והדרכה במחלקה לנוער וצעירים:

"היעד שהוצב למבצע זה הוא 500 עוגות, בפועל 700 בני נוער העניקו עוגות ל-700 קשישים. הדאגה לזולת היא הבסיס של כל חברה ערכית, ההירתמות הגדולה של בני הנוער למבצע "הפתעות מתוקות" מעידה על החום האנושי הקיים בעיר בת ים. 

מבצע "הפתעות מתוקות" התקיים במסגרת תוכנית להפגת בדידות בקרב קשישים, ביוזמת המחלקה לנוער וצעירים בחברה לתרבות פנאי וספורט בת ים, בשיתוף המחלקה לרווחת הקשיש ואגף החינוך.

בהמשך לפרויקט חמ"ל קשישים של מנהלת ממריאים של עיריית בת ים עלה הרעיון כי בזמן הסגר הקשישים לא קיבלו הרבה זמן משהו מתוק שיעשה להם טוב.

החברה לתרבות פנאי וספורט בשיתוף מנהלת ממריאים של עיריית בת-ים  גייסו 700 בני נוער שיחלקו 700 עוגות והפתעות מתוקות ל 700 קשישים. 

קשישים בודדים
צילום : דוברות