קרדיט תמונה FREEPIK

מחפשים התחדשות עירונית בתל אביב ? מה האפשרויות שלכם? אילו פרויקטים יכולים לעניין אתכם בתחום של התחדשות עירונית? במאמר הבא נדבר על כל סוגי הפרויקטים שקיימים בתחום זה.

על שלוש סוגי פרויקטים עומדת התחדשות עירונית בתל אביב:

התחדשות עירונית – פרויקט פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט התחדשות עירונית בתל אביב ובכל מיני ערים בארץ. בפרויקט זה דיירי הבניין מעוניינים בפינוי בינוי של הבניין הישן והחלפתו בחדש. על מנת לבצע זאת עליהם להחתים רוב של 66 אחוזים מדיירי הבניין ולאחר מכן מציאת יזם וקבלן שירצו להשקיע בפרויקט זה. ברגע שימצאו היזם והקבלן יהיה ניתן להתחיל ולהגיש היתרי בנייה.

לפעמים, מתרחש מצב הפוך שבו מגיע יזם ומציע ביצוע של פרויקט פינוי בינוי לדיירים ובמידה ויש הסכמה מתקדמים לבקשת היתרים. פרויקט פינוי בינוי הוא הריסה של בניין ישן מהיסוד ובנייה של אחד חדש עם יותר דירות ולכן הוא מאפשר מגורים נוספים הניתנים לרכישה.

התחדשות עירונית – תמ"א 38 1

פרויקט תמ"א 38 1 הוא פרויקט ביוזמה של המדינה והעיריות ותפקידו לחדש מבנים קיימים, חיזוקם והכנתם למקרים של רעידות אדמה חמורות. בפרויקט זה ביצוע עבודות הבנייה מתבצעות על הבניין הישן כאשר דיירי הבניין עדיין מתגוררים במקום. בפרויקט זה מוסיפים דירות בבניין החדש באמצעות בנייה לגובה ובכך מאפשרים דירות נוספות לרכישה.

בכל מקרה, הבניין עובר מתיחת פנים רצינית הכוללת בנייה של מעלית, לובי דיירים מודרני, שיפוץ המבנה החיצוני של הבניין, תוספת ממ"ד לכל דירה ותוספת דירות חדשות עליונות.

התחדשות עירונית – תמ"א 38 2

פרויקט תמ"א 38 2 הינו פרויקט של הריסה ובנייה ויש המבלבלים אותו עם פרויקט פינוי בינוי שכבר הזכרנו קודם. כמדברים על תמ"א 38 2 למעשה מדברים על פרויקט של המדינה והעיריות. היזמים שמעוניינים לבנות את הפרויקט יבקשו מהדיירים חתימות של 80 אחוזים מהם לפחות ולאחר קבלתם, יחלו בקבלת היתרים וביצוע העבודות.

בפרויקט זה הדיירים יעזבו את דירתם לזמן מסוים, תשלומי השכירות הזמניים ישולמו בידי היזם ובסוף התהליך הם יקבלו דירה חדשה קצת יותר גדולה בבניין חדש ועם תוספת דירות משמעותית שניתן לרכוש בה דירה חדשה.

את כל הפרויקטים ניתן לראות בערים השונות וגם בעיר תל אביב והם מאפשרים לשנות את פני העיר למודרנית יותר וחדשה וגם מאפשרים יותר יחידות דיור. בעיר תל אביב שהינה צפופה, יחידות דיור נוספות הן ברכה לכל הדעות.