נבחרי עיריית בת ים בשיתוף קהילת יוצאי אתיופיה חגגו את חג הסיגד בשיתוף הציבור הרחב והכירו מקרוב את המסורת והתרבות של יהדות אתיופיה

בת ים ציינה אתמול (26/11) את חג הסיגד של יהדות אתיופיה, באירוע מרכזי בשיתוף בני ובנות הקהילה, במטרה להפגיש את הציבור הרחב עם מסורת יהודי אתיופיה. האירוע המרכזי נערך באשכול הפיס, במעמד הנהלת העיר, הקייס דנן אדנה, רב העדה האתיופית בעיר חנניה בלומרט, בני ובנות הקהילה האתיופית בעיר ותושבים. האירוע המרכזי כלל ברכות, מופעי ריקוד שירה וטקס הבונה המסורתי של הכנת הקפה.

נבחרי עיריית בת ים חוגגים סיגד. צילום: יואב פלי באדיבות דוברות עיריית בת ים

טרם התחלת האירוע התקיימה תהלוכה חגיגית בהובלת קייס דנקו אדנה והרב חנניה בלומרט שליטא, קייס סמאי אליאס וקייסים נוספים. ראש העיר, צביקה ברוט, ומחזיקת תיק הקליטה, אנסטסיה סהר שבצו'ק, הגיעו לתהלוכה לברך את הנוכחים לכבוד החג.

האירוע המסורתי כלל את טקס בונה (קפה) מסורתי וטעימות ממבחר המטעמים המסורתיים, הצגה וחידון "מוזיאון במזוודה" בהנחית מר אלמו אישטה, הרצאה על משמעות חג הסיגד של מר וונדה אקלה והופעת הרכב מוסיקלי – הברינקס. מנחת הערב היתה השחקנית טטנה קבדה אספה.

כאמור, חג הסיגד צוין אתמול בבת ים מידי שנה בטקס עירוני מרשים, אולם גם בבתי הספר בעיר ובמרכז הצעירים חגגו את החג ברוב פאר והדר. בבתי הספר בעיר, מיסודי ועד על יסודי, נחשפו התלמידים לתכנים העוסקים בחג, לסיבות לציון היום, ונחשפו לתרבות ומנהגי יוצאי אתיופיה. בבתי ספר אחדים הוקם אוהל אתיופי מסורתי, בו עברו תלמידות ותלמידי בית הספר בתחנות פעילות ולמדו על התרבות של יהודי אתיופיה, התלבשו בבגדים מסורתיים והתרשמו מהמטבח העשיר והיופי שבעדה.

כמו כן, ישנם בתי ספר שאירחו דמויות מרתקות מהעדה, שסיפרו  את סיפור העלייה שלהם ודרך ההתאקלמות בארץ. בבתי ספר אחרים הגיעו הורי התלמידים בני העדה האתיופית להציג בפני התלמידים את מנהגי חג הסיגד והעדה.

בבת ים מתגוררות  כ-700 משפחות יוצאות אתיופיה. ציון החג באירועים השונים על ידי העירייה נועד לחזק  את הקשר של הקהילה עם מורשתם, לאפשר מקום של כבוד לנכסים התרבותיים ולהנחילם לדור הצעיר ולחשוף אותם בפני החברה הישראלית כולה.

חג הסיגד בבת ים. צילום: יואב פלי, באדיבות דוברות עיריית בת ים