עיריית בת ים והחברה לתרבות ופנאי וספורט בת ים, יפתחו את המעון הראשון שיפעל בשיטת מונטסורי מתאריך ה01.09.21, תחילת שנת הלימודים תשפ"ב.

המעון המונטסורי החדש שיפתח בבת ים

מעון מונטסורי יפעל בעיר בת ים. בניהולה של החברה העירונית לתרבות פנאי וספורט בבת ים. בליוויה של החברה המתמחה בשיטת המונטסורי שנקראת MILLA. המעון יהיה מיועד בעיקר לתינוקות מגיל 4 חודשים ועד 3 שנים. ויחולק ל2 כיתות, תינוקיה וכיתת פעוטות.

שיטת מונטסורי הינה גישה חינוכית לילדים. אשר גובשה על בסיס תצפיות שערכה הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי. שיטה זו נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את אופן קיומם הטבעי ולשמור עליו. על פי תורתה של מונטסורי, תפקידה של המורה הוא לשמש כצופה. ולעיתים יכלול "שיעורים" עם הילד. במטרה לפתור בעיות התנהגות. ועל מנת להדגים כיצד ניתן להשתמש בכלי הלימוד העצמי הנמצאים בסביבת הלימוד לשימוש חופשי של הילד והבסיס כמובן, אלו עקרונות הכבוד אל הילד והאמונה ביכולותיו, החופש שלו ועצמאותו.

בשנים האחרונות החלה התעניינות מחודשת בשיטת הלימוד המונטסורית. עד היום עדיין לא נפתח בישראל מעון לילדים עד גיל 3 הפועל בהתאם לשיטה זו. זוהי הפעם הראשונה בארץ בעקבות פניה של קבוצת הורים לפתוח שני גנים בשיטת המונטסורי מתוך האמונה שהחינוך מתחיל מגיל מוקדם מאוד ולא בהכרח מגיל 3.

שמעון אטיאס, מנכ"ל החברה לתרבות פנאי וספורט:

"אנו מאוד מתרגשים לקראת הפתיחה. תמיד מרגש לפתוח מעון חדש, אבל כשמדובר במעון בשיטה יחודית כזו ההתרגשות כפולה. אין אף מודל של מעון כזה בארץ ממנו ניתן ללמוד וזה ניסיון ראשון מסוגו אז מדובר באתגר מאוד גדול ומורכב. אני חושב שהמעון  יעורר הרבה מאוד התעניינות מקרב הורים וגורמי חינוך מכל הארץ- כולם ירצו לראות כיצד ניתן ליישם את השיטה בגילאים כל כך צעירים ומאוד מרגש להוביל תהליך כזה . חשוב לנו להיות קשובים לצרכי ההורים , ולהגשים עבורם חלומות עד כמה שניתן. החברה מפעילה הרבה שנים מעונות ומכירה היטב את התחום, פתיחה של מסגרת יחודית כזו היא אתגר נוסף שאנחנו רוצים לקחת על עצמנו לרווחת תושבי העיר."

ראש העיר צביקה ברוט ברך:

"אנו שמחים להיות החלוצים בתחום החינוך, גם בתחום הגיך הרך. עיריית בת ים שמה לה בראש סדר העדיפויות את תחום חינוך ילדינו והדבר מניב פירות. הפתיחה מגיעה בעקבות בקשות של תושבי העיר ואנו שמחים להיענות ומאחלים דרך צלחה בשנת הלימודים הקרובה!"

מעון המונטסורי
צילום: pixabay