החורף הישראלי לא תמיד גשום במיוחד, לא קר דיו, ולא ממש מאתגר מבחינת הקיצוניות שבו. מעיל פוך עבה וכבד אינו הכרחי רוב ימי החורף, וגם מגפיים הם יותר פריט אופנתי מאשר פריט הכרחי לצעוד בו בשבילים מוצפים או לקפץ בשלוליות עמוקות.

החורף שלנו הוא בעיקר התכרבלות בבית עם שמיכה עבה, משקה חם וספר טוב או סדרת טלוויזיה אהובה. ואף על־פי שהחורף שלנו אינו קשוח כמו במדינות אחרות, הוא יכול להביא עימו נזקים שכדאי לדעת איך להיערך אליהם. בין צעדי ההיערכות והמנע השונים שכדאי לנקוט, לרכוש גם ביטוח דירה לכל צרה שלא תגיע.

נזקי מים

שנה שעברה הייתה שנה גשומה במיוחד, ויחד עם הגשמים הגיעו נזקי המים. יישובים רבים וערים גדולות דיווחו על הצפות ענק ברחובות ובכבישים. היו אירועים של הצפות גם בבתים פרטיים או בדירות גן. מי הגשמים עשויים לחדור לדירת המגורים דרך מרפסות או חלונות שאינם אטומים היטב, מים יכולים לחלחל לעיתים אפילו דרך סדקים בקירות. לצורך מניעת הצפות וחלחול מי גשמים, מומלץ לבדוק את איטום החלונות והפתחים אחרים. בדיקת מרזבים וניקויים תועיל לזרימה חלקה של מי הגשמים, ותעזור במניעת הצפות העשויות להיגרם עקב הצטברות עלים ולכלוך בפתחים.

מים המצטברים בפתחי ניקוז שאינם נקיים גורמים לעומס על הצינורות עקב משקלם הרב, וזו סיבה נוספת לדאוג לניקוי יסודי של הפתחים הללו.

חורף
צילום: pexels

נזקי קרה ורוחות

בנוסף לגשמים כבדים, חורף מאופיין גם בטמפרטורות נמוכות שיכולות להגיע אף לסביבות אפס מעלות. בנוסף לטמפרטורה נמוכה, דבר שמגביר אפילו יותר את תחושת הקור הן הרוחות העזות. השילוב בין קור קיצוני ורוחות חזקות עלול לגרום לנזקי חורף אחרים ומשמעותיים לא פחות.

טמפרטורות נמוכות עשויות לגרום לקיפאון של המים בצינורות הבית. מים קפואים בצינורות עשויים לגרום לפיצוצים בצינורות, לניתוק חיבורים שונים ולנזקים דומים. ההמלצה בלילות של טמפרטורות קיצוניות היא להשאיר את ברז המים פתוח אפילו בטפטוף קל כדי למנוע את קיפאון המים. בדומה למים הקופאים בצינורות, מים יכולים לקפוא גם בתוך מתקנים שונים כגון דודים חשמליים, ויכולים לגרום לנזקים למכשיר עצמו או לקצרים בבית.

סוג נוסף של נזקים העשויים להתרחש בחודשי החורף נגרם עקב הרוחות העזות. דודי שמש יכולים להינתק ממקומם ולעוף ברוח, כמוהם גם פריטי תכולה נוספים הנמצאים בגינות או במרפסות כגון: פרגולות, ריהוט גן וברוחות חזקות באופן קיצוני גם מחסנים קטנים הממוקמים בחוץ.

לפני החורף כדאי לבדוק אילו פריטים אינם מחוזקים היטב לבית או לגוף נייח אחר, פריטים קטנים יותר או כאלה שאפשר לקפל ולאחסן בקלות, מומלץ להכניס למקום מקורה. כדאי לוודא חיזוק דודי השמש ולוודא שאין חלקים רופפים.

כיצד נוכל נתגונן?

ישנן פעולות שונות שניתן לעשות כדי לצמצם למינימום (אם לא למנוע לגמרי) את הסבירות שנזקים מסוגים אלו יקרו. ניתן להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע שונים במטרה להיערך לחודשי החורף.

צמצום המפגעים, טיפול ותחזוקת הבית הם רק חלק ממגוון הפעולות שניתן לבצע. בנוסף לפעולות המניעה כדאי בכל זאת להיערך לאפשרות שאירועים בלתי צפויים עשויים לקרות, למרות הזהירות, ולרכוש ביטוח דירה מקיף. ביטוח מבנה יעניק כיסוי ביטוחי לנזקים שונים, ביניהם נזקי טבע, נזקי מים, סערה וסופה ותיקוני אינסטלציה. רכישת כיסוי ביטוחי יעניק לכם את הביטחון בכך שגם אם יקרה אירוע בלתי צפוי, נזק מסוג כלשהו שתאלצו לטפל בו ולכסות את ההוצאות הכרוכות בכך, חברת הביטוח תעזור ותכוון אתכם בנוגע לטיפול בנזק, ותממן את הוצאות התיקון כך שלא תאלצו להוציא סכומי כסף גדולים ובלתי צפויים.