מכללת תלפיות לחינוך בחולון מפעילה פרוייקט חברתי עירוני של חינוך מיוחד במסגרתו משתלבים סטודנטים עם מוגבלות שכלית וצרכים מיוחדים בלמידה במכללה בהדרכת הסטודנטיות במסלול לחינוך מיוחד. ראש המסלול ד"ר שלומית זילברנגל: "פרויקט חינוכי מרגש שכולם מרוויחים ממנו".

כך נראה חינוך מיוחד לתלפיות. במכללת תלפיות לחינוך בחולון מפעילים גם השנה את פרוייקט "כנפי רוח". הפרויקט משלב את הרוח של המכללה עם עבודה קהילתית מעשית במסגרת תכנית שנתית של מעורבות בקהילה החולונית העירונית. אותה מפעילה המכללה.

במסגרת פרויקט כנפי רוח, משלבים סטודנטים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בלמידה במכללה. זאת בקורסים ייחודיים שנבנו בעזרת הסטודנטיות במסלול לחינוך מיוחד. בהדרכתה של המדריכה הפדגוגית גב' דקלה דיבון.

בין יתר התחומים אותם לומדים הסטודנטים נמצאים גם תחומים מעשיים, כגון: בריאות. אקטואליה. כישורי חיים. ערכים ומעורבות חברתית.

הפרויקט נוסד על ידי ראש המסלול לחינוך מיוחד וראש התוכנית לניתוח התנהגות במכללה ד"ר שלומית זילברנגל. כמו כן הפרויקט מתבצע יחד עם עמותת אלווין ובשיתוף אגף הרווחה בעיריית חולון ומנהלת מרכז קשת גב' יערה הספל.

חינוך מיוחד להזדמנות שווה

מטרתו של הפרויקט הינה  לתת הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלות שכלית. ולאפשר להם להמשיך ללמוד גם לאחר סיום לימודיהם במערכת החינוך. בנוסף, הפרויקט נותן הזדמנות לסטודנטיות במסלול לחינוך מיוחד לחוות הכשרה שונה ומיוחדת. ומאפשר להן לחוות מקרוב את עולם החינוך המיוחד.

בשנה זו משתתפים בפרויקט 14 סטודנטים בני 22 ומעלה. בסמסטר א', במסגרת הגבלות הקורונה, התקיימו הלימודים בזום. כעת חזרו הסטודנטים המיוחדים ללמידה פיזית בקמפוס המכללה.

ד"ר שלומית זילברנגל: "חיבור הייחודי של מכללת תלפיות לקהילה העירונית".

ד"ר שלומית זילברנגל: "החיבור הייחודי של מכללת תלפיות לקהילה העירונית בחולון במסגרת שת"פ עירייה – מכללה. מביא לידי תוצאות ורווח חינוכי לשני הצדדים. היכולת של הסטודנטיות שלנו לחוות מקרוב את עולם הצרכים המיוחדים ובמקביל לאפשר לבוגרים עם צרכים מיוחדים גישה והכרות עם עולם האקדמיה, מהווה זכות גדולה עבורנו. נמשיך לפעול להכשרה איכותית של סטודנטיות, כזו המשלבת ידע חינוכי מקצועי לצד הכרות מקרוב עם אנשים בוגרים עם צרכים מיוחדים".

חינוך מיוחד
פרויקט כנפי רוח במכללת תלפיות צילום דוברות המכללה
מכללת תלפיות
פעילות במכללה 1 במסגרת פרויקט כנפי רוח צילום דובורת המכללה