איזה כיף לקבל הזמנה להתארח בבית חברים או משפחה לארוחה טעימה ומהנה. למרות שזה נחמד להיות מוזמן ולהתארח, זה גם נעים להזמין ולארח. נכון שמדובר בעבודה לא קטנה המצריכה השקעה והתעסקות רבה, אך באותה נשימה זו גם תחושה של סיפוק, נתינה והרבה אהבה. אז אם גם אתם רוצים לפתוח את דלת ביתכם ולארח באופן מושלם, הינה חמישה טיפים אשר יסייעו לכם לצלוח את המשימה.

חמישה טיפים לאירוח המושלם בביתכם

טיפ 1: הכינו את הבית לקראת בואם של האורחים

חיי היום־יום שלנו עמוסי מטלות וסידורים, לעיתים אנחנו לא מספיקים לארגן את הבית, להשיב כל פריט למקומו, לשטוף את כל הכלים שהצטברו, לקפל את ערמת הכביסה וכדומה מפאת חוסר הזמן. אם החלטתם שאתם מארחים בביתכם, הקפידו לסדר ולארגן את הבית כראוי, שכן אין זה נעים להתארח בבית מבולגן ומלוכלך. חשוב שתערכו עם הזמנים בהתאם כך שיהיה לכם מספיק זמן לבשל את הארוחה, להתארגן לפני הגעתם של האורחים וכמובן לסדר את הבית טרם הגעתם.

טיפ 2: הכינו את השולחן מראש לכמות הסועדים שמגיעה

איזה כיף להיכנס לבית שמוזמנים אליו ולראות שולחן ערוך למשעי. שולחן יפה ומושקע שכזה מראה לאורחים שלכם שאתם מצפים להם ושמחים לארח אותם בביתכם. כדי לעשות רושם כה נעים ודאו שיש לכם מפה יפה שאותה תוכלו לפרוש על השולחן. הניחו צלחות שממתאימות למנות שיוגשו – צלחת למנה עיקרית, עליה צלחת למנה ראשונה ואם יש מרק גם קערת מרק. הניחו מפית אישית לכל סועד וגם את הסכו"ם בנדרש עבור כל האוכל שאתם מתכוונים להגיש. כמו כן ודאו שאתם עורכים כוס לשתייה קלה וגם כוס ליין עבור כל אורח.

את מרכז השולחן תוכלו לעטר עם נרות או זרי פרחים קטנים להשלמת העיצוב של השולחן.

טיפ 3: הכינו אוכל שאהוב על האורחים שלכם

חשוב מאד להקפיד להגיש מנות שהאורחים שלכם אוהבים וירצו לאכול מהן. אם חלק מהאורחים שלכם צמחוניים, טבעוניים או בעלי רגישויות למזונות מסוימים (גלוטן, לקטוז, בוטנים, אגוזים ועוד) יש להיערך לכל מראש, ולדאוג להגיש להם מנות שמתאימות לחך או למגבלות שלהם. כדי לא לטעות בחלק הזה מומלץ לברר מראש את הנושא. באופן כללי נמליץ לכם תמיד לבדוק עם המוזמנים אם המנות שאתם רוצים להגיש רלוונטיות עבורם. כך תוכלו להיות בטוחים שהאורחים שלכם יהנו מכל ביס.

טיפ 4: "יין ישמח לבב אנוש"

את הפתגם הזה כולנו מכירים והוא אכן מדויק. אין זה משנה אם האירוח שלכם כולל ארוחת ערב שלמה, נשנושים קלילים, פלטת פירות לצד גבינות או קינוחים בלבד. הקפידו תמיד לבחור יין אשר יתאים לסוג המזון שאתם מגישים. אם בחרתם במנות פתיחה קלילות כמו קרקרים וגבינות תוכלו להגיש לצידן יינות לבנים, אם דווקא בפלטת פירות מרעננת אז יינות מתקתקים או מבעבעים יחמיאו לטעם הפירות המתוק. אם החלטתם להגיש ארוחה בשרית מכובדת ודאו שיש ברשותכם יינות אדומים עשירים בטעמים ואם החלטתם לפנק את האורחים שלכם בדברי מתיקה תוכלו להגיש יינות קינוח כמו מוסקטו או שמפנייה.

טיפ 5: צרו אווירה נעימה

כדי שערב כזה יזרום ויצליח על הצד הטוב ביותר, יש ליצור אווירה נעימה ומהנה. תוכלו לעשות זאת באמצעות נושאי שיחה מעניינים שכולם אוהבים לשוחח עליהם, לשים מוזיקת ג'אז נעימה ברקע שתתנגן כשאתם משוחחים על נושאים שונים, אוכלים, שותים ונהנים האחד מהחברה של השני, ואף לפזר נרות קטנים על השולחן ליצירת אווירה אינטימית ומיוחדת יותר.

צילום: pexels