במסגרת פרוייקט חילופי תערוכות בין המחלקה לאמנות במכללת תלפיות למחלקה לאמנות במכללת נורקו קולג' קליפורניה הוצגה במכללת תלפיות תערוכת אמנות היברידית משותפת. 

האמנות חוצה גבולות. השבוע הגיע לשיאו פרוייקט חדשני של חילופי תערוכות בין סטודנטיות המסלול לאמנות. במכללה האקדמית תלפיות. בראשות ד"ר מתי פישר. לבין סטודנטים במחלקה לאמנות בנורקו קולג'. קליפורניה. את התערוכה מנחה ואוצרת טל יזרעאל ממכללת תלפיות.

הפרוייקט המיוחד החל בתקופת הסגרים של מגפת הקורונה. סטודנטים מרחבי העולם חוו ניתוק ממרכז היצירה והלמידה שלהם. ומהמפגשים עם קולגות ומורים.

על מנת לפרוץ את שלב ההתבודדות בתקופת הקורונה הפוגם ביצירתיות יזמה המרצה טל יזרעאל. לימוד משותף של סטודנטיות תלפיות עם סטודנטיות אמנות בנורקו קולג' בקליפורניה.

המפגשים בין הסטודנטים משני המוסדות. שנערכו בזום, איפשרו מפגש בין תרבויות שונות ועוררו שיח על אופני ההתמודדות עם היצירה בעת המגפה. זו הייתה גם הזדמנות להכיר אופני למידה אחרים במערכת השכלה גבוהה אחרת מהמערכת המוכרת להם. לצד שיח בין הסטודנטיות הן גם חוו התבוננות משותפת ביצירות של כל אחת ואחד מהם.

סיום הקורס נחגג השבוע בתערוכה משותפת. פתיחת התערוכה נערכה בגלריה האחרת במכללת תלפיות באופן היברידי – סטודנטיות תלפיות היו בגלריה והסטודנטיות מארה"ב השתתפו באמצעות זום.

בפתיחה הדגיש ראש המסלול לאמנות ד"ר מתי פישר את החשיבות של קשרים וחיבורים בין תרבויות שונות ובשיתופי פעולה המאפשרים להתגבר על קשיים ומשברים.

האוצרת טל יזרעאל הזכירה את דברי המשורר אהרון אפלפלד על המסע למקומות רחוקים המוביל למסע אל העצמי. כך גם המסע להכרת תרבויות אחרות (אפילו באופן וירטואלי) מאפשר את בניית העצמי כי חלק מכל בניית זהות עצמית היא דרך הכרת האחר.

התערוכה מוצגת בגלריה האחרת במכללת תלפיות עד תאריך 14.11.22, בסיום התערוכה בארץ, ישלחו העבודות לגלריה במרכז האמנות בעיר ריברסייד בקליפורניה ויוצגו שם החל מינואר 2023.

מחלקה לאמנות מכללת תלפיות
האוצרת טל יזרעאל וסטודנטיות. קרדיט צילום דוברות המכללה
מחלקה לאמנות מכללת תלפיות
סטודנטיות והורים בפתיחה. קרדיט צילום דוברות המכללה