לאחר 21 שנה: ששון אליהו יפרוש השבוע ממועצת העיר. הפרישה באה במסגרת רוטציה, וכך יקיים ברוט הבטחת בחירות נוספת שלו: להביא לרוב נשי בסיעתו במועצת העיר 

שני אירועים משמעותיים צפויים השבוע במועצת העיר: הראשון הוא פרישתו של חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר לשעבר ששון אליהו, אשר צפוי לפרוש במסגרת הסכם רוטציה.

במקביל, כתוצאה מכך, יירשם במועצה שיא נוסף כשסיעתו של ראש העיר צביקה ברוט, לה יש 7 מנדטים במועצת העיר, תהפוך לסיעה עם רוב נשי לראשונה אי פעם: בסיעה יהיו מעתה 3 חברי מועצה ו-4 חברות מועצה, זאת לאחר שעו"ד ענבל פלאח-יעקב תיכנס למועצה במקומו של אליהו.

אליהו, איש עסקים ואחד מחברי המועצה האהודים בעיר, החליט עוד ערב הבחירות המקומיות לפרוש מהמועצה – אך נעתר לבקשתו של ראש העיר צביקה ברוט לכהן שנה נוספת במועצת העיר. עם זאת, השניים סיכמו כי אליהו יפרוש בראשית 2020, על מנת להכניס למועצת העיר את המועמדת הבאה בתור.

ששון אליהו. צילום מסך

על פי הסיכום, אליהו ימשיך לשמש כיו"ר סניף הליכוד בעיר וימשיך לשמש כיועץ מיוחד להנהלת העיר בנושאים שונים על פי הצורך, בהתנדבות מלאה. עם זאת, הוא לא יהיה חבר מועצה מן המניין.

מי שצפויה להחליף את אליהו היא עו"ד ענבל פלאח-יעקב, שהוצבה על ידי ברוט ברשימתו למועצה. היא תצהיר אמונים כבר בישיבת מועצת העיר הקרובה, ובימים הקרובים יחליט ברוט על התיקים שיופקדו בידיה. היא תצטרף לשלוש נשים נוספות ברשימתו של ברוט: המשנה לראש העיר אסתר פירון, מחזיקת תיק הקליטה עו"ד אנסטסיה סהר, ומחזיקת תיק החינוך המיוחד טל אסייג.

אליהו אמר השבוע כי "לאחר שנים ארוכות של עשיה למען הציבור, החלטתי שנכון לפנות את הדרך לדור הצעיר כדי להמשיך את העשייה. אני מאושר מהשינוי שהעיר עוברת תחת ראש העיר צביקה ברוט והנהלת העיר החדשה, שמצליחים לבצע שיקום כלכלי לעיר ולהתמודד עם הזנחה של שנים. אין לי ספק כי הם יצליחו בשנים הקרובות לעשות מהפכה בעיר, בשקיפות מלאה ובניקיון כפיים. מאז ומתמיד הצבתי רק את טובת הציבור לנגד עיני, ואני שמח שמעולם לא דבק בי רבב. אני מתכוון להמשיך ולסייע לראש העיר ולהנהלת העיר לכל אורך הדרך".

ראש העיר צביקה ברוט ציין כי "ששון אליהו הוא אחד מנציגי הציבור הבולטים והמשפיעים ביותר שהיו בעיר בת-ים בעשורים האחרונים. הוא משמש דוגמא ומופת בכך שהוכיח כי אפשר גם להיות איש עשיה של ממש, וגם לשמור על יושר וניקיון כפיים. ביקשתי ממנו להמשיך ולסייע לנו בהתנדבות בנושאים שונים, ואני שמח שהוא נעתר לבקשתנו. אני מאחל הצלחה רבה לו ולחברת המועצה הנכנסת, ענבל פלאח-יעקב".