עריכת דין היא מקצוע נחשק מאוד ובישראל יש לא מעט מקומות המציעים לימודי תואר ראשון במשפטים. על אף שהנושא יכול לקרוץ לכם מאוד, יש כמה דברים שחשוב שתדעו אם אתם מתעניינים בתואר ראשון במשפטים ובמאמר הבא נפרט את כל מה שאתם צריכים לדעת, אם אתם מתלבטים לגבי הנושא או לגבי מוסד הלימודים המתאים ביותר עבורכם.

כל מה שצריך לדעת על תואר ראשון במשפטים

תואר ראשון במשפטים הוא מקפצה להרבה תחומים

רגע לפני שאתם נרשמים ללימודי תואר ראשון במשפטים, שאלו את עצמכם: האם זה התחום המתאים לכם? תואר ראשון במשפטים יכול להיות פתח לקריירה משפטית מפוארת, אך זו יכולה להתקיים רק אם אתם מגיעים לתחום עם זיקה ותשוקה אמיתית לנושא. מי שלומד תואר ראשון במשפטים הוא בדרך כלל בעל חוש צדק מפותח, ביטחון עצמי ורצון לעשות שינוי בחייהם של אנשים, תוך שהוא מתפרנס בכבוד. אם כל התנאים האלו מתקיימים, כנראה שתואר ראשון במשפטים אכן מתאים לכם. אם אתם מרגישים שזהו לא בהכרח המסלול האקדמי הנכון עבורכם, מומלץ לבדוק עם עצמכם מה יותר מדבר אליכם ובמידת הצורך להתייעץ עם יועצי הלימודים המצויים בכל מוסד המלמד תואר ראשון במשפטים.

איפה הכי כדאי ללמוד תואר ראשון במשפטים?

בכל מה שנוגע לנושא של תואר ראשון במשפטים, לבחירת מוסד הלימוד יש משקל עצום. זאת משום שחלק בלתי נפרד מהלימודים הוא התמחות מעשית במשרד עורכי דין ואלו נוטים לקבל לשורותיהם עורכי דין שסיימו את התואר במכללה יוקרתית או באוניברסיטה נחשבת. כמובן, שיש משתנים נוספים אותם מביאים בחשבון, כגון ממוצע הציונים של כל סטודנט, המקצועיות שהוא מפגין והקסם האישי שהוא משדר במהלך ריאיון העבודה, אך אי אפשר להתכחש לעובדה כי לשם המוסד ממנו מגיע עורך הדין הטרי, יש משמעות בקבלה לעבודה. בפעמים רבות מידת היוקרה של מוסד הלימודים, היא זו שיכולה להכריע את הכף בהתלבטות של מנהלי המשרד והמראיינים, בין עורך דין מרשים שלמד במוסד הנחשב לא איכותי, לבין עורך דין שעוד זקוק לליטוש והכוונה, אך למד במוסד אקדמי בעל מוניטין.

כך תבחרו היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים

קל אם כך להבין כי בחירת מוסד הלימודים צריכה להיעשות בקפידה ולכן, יש כמה משתנים שאתם צריכים להביא בחשבון כשאתם מתלבטים היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים:

  1. כפי שכבר נכתב – המוניטין של המוסד האקדמי ועד כמה הוא נחשב לאיכותי בקרב הברנז'ה המשפטית. זה צריך להיות שיקול רציני ביותר ולפעמים המשקל שלו אף מתעלה על שיקולים אחרים, אם כי גם אותם יש להביא בחשבון. אם מתאפשר לכם – הירשמו ללימודים במקום מוערך.
  2. המרחק של מוסד הלימודים ממקום המגורים שלכם. בארץ יש כמה מוסדות בהם ניתן ללמוד תואר ראשון במשפטים והם מצויים בפריסה ארצית. כדאי לקחת בחשבון כי תואר ראשון במשפטים הוא תובעני למדי ולכן, יש משמעות לקרבת מקום הלימודים למקום המגורים. אם תצטרכו לנסוע מרחק רב כל שיעור, תגיעו ללימודים עייפים ומותשים ולאחר מכן תצטרכו לחזור את אותו המרחק עד הבית, שם תצטרכו לשנס מותניים וללמוד חומר רב למבחנים. לכן, רצוי ללמוד תואר ראשון במשפטים כמה שיותר קרוב לבית.
  3. בשלב ההתעניינות בלימודים של תואר ראשון במשפטים, אספו כמה שיותר חוות דעת על מוסדות לימוד מחברים, מכרים וסטודנטים במכללות והאוניברסיטאות השונות. היחשפו מבפנים ולעומק על מה שיש לסטודנטים להגיד על סגל המרצים ועל האווירה בזמן הלימודים, מעבר לפרסומות המשווקות את המוסד.
צילום: pixabay