עיריית בת-ים ערכה כנס לבעלי עסקים ולעובדיהם בנושא  בטיחות מזון מן החי, תברואה ומניעת סכנות ממזון

העיר בת-ים שמה לה למטרה לשמור על שלום בריאות הציבור בכל הכלים העומדים לרשותה. במסגרת זו, נערך לראשונה בבת-ים כנס לבעלי עסקים ולעובדיהם, תוך דגש על מכירה וטיפול נכון בבשר עופות דגים ומוצריהם. מטרת הכנס היא לתת כלי נוסף לבעלי העסקים לצורך ניהול אטליז וחנויות הדגים בהתאם לחוק. הכנס נעשה בחסות השירות הווטרינרי של עיריית בת-ים ובהשתתפות של עובדי משרד הבריאות, בעלי עסקים, מפקחים, תבאורנים מרישוי עסקים ועובדי המחלקה הוטרינרית נטלו חלק בכנס.

ד"ר משה ננקין, הוטרינר העירוני, פתח את הכנס שהתקיים בבית יד לבנים בעיר, בהצגת השירות הווטרינרי העירוני ונשא הרצאה בנושא "חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) 2015". אינג' אבי סלקמן ממשרד הבריאות הציג את הנחיות הלשכה לטיפול וייצור מוצרי בשר ודגים המיועדים למכירה במקום, באטליזים ובחנויות דגים, ד"ר אורן כתבי, רופא וטרינר ממשרד הבריאות, עמד על התנאים וההליכים לקבלת רישיון יצרן (אטליז קטגוריה ג') בעסקים לממכר מזון מן החי. אחרון הציג מר רפי דגן, מנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית בת-ים, את הרפורמה בתחום רישוי עסקים – הפחתת ההליך הבירוקרטי ותדירות הפיקוח בעסקים והעברת האחריות לבעל העסק עצמו.

כנס בעלי עסקים. צילום דוברות עיריית בת ים

ההחלטה לקיים את הכנס לבעלי העסקים בעיר הינה חלק ממערך ההסברה שהעירייה עורכת לבעלי העסקים, והעיתוי נבחר לאור כניסתו של 'חוק המזון החדש' הקרוי גם "חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) התשע"ו-2015" ויישומו בשטח, לרבות תחילת רפורמת רישוי עסקים והשינויים שמתרחשים בשטח. בתוך כך, בעלי העסקים הצטיידו בכלי עזר לניהול העסק שלהם, כדוגמת הנחיות לניהול בית העסק, שמירה על תנאי תברואה נאותים, בטיחות מוצרי המזון, סימון תקין, תהליכי עבודה והתנהלות העובדים במקום (ניקיון, מעקב אחר תוקף מוצרים, שמירה על שרשרת הקירור, איסור ביצוע פעולות אסורות ועוד).

במחלקה הווטרינרית מסכמים את הכנס המוצלח ומציינים כי אין מדובר בכנס ראשון בנושא ואחת לכמה זמן יערך כנס הסברה ורענון בקרב בעלי העסקים המוכרים מוצרי בשר, עופות ודגים. במסגרת הגברת האכיפה בעסקים שבאחריות המחלקה הווטרינרית, חשוב לעירייה כי בעלי העסקים יהיו מודעים לשינויים בתקנות ובחוקים של משרד הבריאות, כדי למנוע עבירות על החוק, והכי חשוב לשמור על בריאות הציבור.