מכונת שטיפה מיוחדת לניקוי הרחובות תשולב במערך הניקיון של אגף שפ"ע, צעד אקטיבי לשיפור מערך הנקיון בעיר, שנתקל בלא מעט תגובות שליליות מהתושבים על ההוצאה.  

באופן תקדימי וכחלק מפעילות מוגברת שמבצעת עיריית בת-ים לשיפור מערך הניקיון וחזות העיר, נכנסה לפעולה השבוע, כפיילוט, מכונת השטיפה החדשה. מדובר ברכב מסוג קאווסקי עם ערכת שטיפה ייעודית שעובדת בלחץ מים גבוה לניקיון הרחובות. הרכב יהיה חלק בלתי נפרד מצי רכבי הניקיון של אגף שפ"ע. עלות רכישת הרכב וערכת השטיפה הייחודית היא כ-75,000 ₪. כבר בשבוע הבא צפויה העירייה להכניס רכב שטיפה נוסף, שני במספר.

הייחוד ברכב השטיפה החדש, שפועל בלחץ מים של 200 אטמוספרות הוא התאמתו למרבית צרכי הניקיון בעיר. כמו כן שילובו במערך הניקיון יגביר את תדירות הניקיון ברחובות. שיטת עבודה החדשה והייחודית באמצעות מכונת השטיפה, תאפשר לצד הגברת תדירות הניקיון, הפחתת הרעש הסביבתי.

ראש העיר מנסה את הרכש החדש – מכונות שטיפה עירוניות. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

מכונת השטיפה תופעל בשלב הראשון בשכונת רמת הנשיא, ובהמשך בכוונת אגף שפ"ע להרחיב את הפיילוט לרחבי העיר, ולרכוש 6 רכבי שטיפה נוספים.

תושבים רבים הביעו תרעומת בפייסבוק על ההוצאה הגדולה.
"קודם תשקיעו בחינוך" "אז על זה העלתם לנו את הארנונה?"
"חסר על מה להוציא, נו באמת" ועוד כהנה וכהנה תגובות.

צביקה ברוט, ראש העיר, ברך על שדרוג מערך הניקיון וההתחדשות באגף: ״אין ספק שהרכש החדש משדרג את איכות הניקיון בעיר, והוא מצטרף לפעולות נוספות כמו הגדלת תקציב הניקיון על ידי מיד עם כניסתי לתפקיד. זו הפעם הראשונה שהעירייה מצטיידת ברכבים מסוג זה, ובהמשך השנה אנו רוצים להוסיף עוד ששה רכבים נוספים, כחלק ממדיניות עירונית כוללת להגברת פעולות הניקיון בעיר ושמירה על חזות העיר.

יהודה הרוש, סגן ראש העיר בת-ים ומחזיק תיק שפ"ע הוסיף כי טכניקת הניקיון החדשה באמצעות רכבי השטיפה תביא לייעול משאבי מחלקת שיפור פני העיר ולהשגת תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר.  "חזות העיר וניקיונה עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו בודקים ללא הפסקה דרכים נוספות לשיפור ושדרוג פעולות האגף".