השבוע צפוי לפקוד את ישראל גל חום כבד, במסגרתו יטפסו הטמפרטורות בכל חלקי הארץ. בשל כך, מזהיר ארגון מד"א מפני סכנות רבות כגון התייבשות, מכת חום, תשישות, עילפון ועוד.

מד"א מפרסם הנחיות לציבור כיצד להישמר מפני השרב שעתיד להגיע בימים הקרובים

במסגרת הערכות הארגון למזג האוויר החם מפרסם מד"א הנחיות. המלצות. ואזהרות. על מנת לעבור את גל החום בבטחה.

אוכלוסיות בסיכון, קשישים וילדים נמצאים בסכנה גבוהה ועלולים לסבול מפגיעות רבות בשל גל החום. עפ"י התחזיות, גל החום שיחל השבוע בשעות הצהרים צפוי להמשיך עד סוף השבוע. ולכלול עומסי חום כבדים ושרב באזורים רבים בארץ. המעלות ינועו בין 35 ל-40 מעלות. ובאזור הדרום והבקעה הן יהיו אף למעלה מ-40 מעלות.

על הציבור לנהוג ביתר זהירות ואחריות ולפעול עפ"י מדריך ההנחיות, על מנת לסיים את גל החום באופן בטוח ומוגן.

יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש. מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים. יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום. רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן. וזאת בנוסף לציות לכללי הריחוק של הקורונה – שמירת מרחק חברתי. שימוש במסכה. ואיסור התקהלות. במגן דוד אדום מבקשים לשים דגש מיוחד לנושא שכחת ילדים במכונית – כדי למנוע אסון וטרגדיה נוכח גל החום המתקרב.

בנוסף, במד"א קוראים לשמור על קשר ולגלות ערנות עם קרובי משפחה מבוגרים. ועם שכנים באוכלוסיית סיכון. על מנת לסייע במקרה חירום. בכל מקרה חירום רפואי יש ליצור קשר עם מוקד מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

במיוחד בימים אלו, כשמערכת החינוך שבה לפעילות סדירה ומאות אלפי תלמידים שבו למוסדות החינוך. במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי. ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב.

הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות. ויש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור.

מנכ"ל מד"א, אלי בין:

"אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות. על מנת לעבור את גל החום הכבד בשלום וללא נפגעים. אנו מבקשים לגלות שכנות טובה. ולדפוק פעם ביום בדלת של שכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון ומתגוררים בגפם. יש להפעיל כל אמצעי הניתן. על מנת שלא להשאיר ילד ברכב לבדו. וכמובן להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה. במטרה לשמור על ולשמור בריאותכם ולבריאות משפחתכם".

על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, מפרסם מד"א את ההנחיות לציבור, לשמירה על חיי אדם:

 

מד"א
גיפבולנס מדא – צילום ארכיון דוברות מדא
מד"א
ניידת טיפול נמרץ של מדא בחוף הים – צילום דוברות מדא