מצוקת החניה בבת-ים: עיריית בת-ים פתחה חניון לנגררים צמוד לאצטדיון העירוני.

מצוקת החניה בבת-ים: עיריית בת-ים פתחה חניון לנגררים צמוד לאצטדיון העירוני.

לאחרונה, העירייה החלה לקנוס בעלי נגררים שהחנו אותם בניגוד לחוק. חוק העזר תוקן לאחרונה לאור העובדה, שברחובות העיר חונים לא מעט גרורים אשר תופסים מקומות חניה לתושבים ומהווים מפגע. כאשר יוצרים מפגעים תברואתיים כגון עשבייה ולכלוך שנאסף במקום.

 

החל מהשבוע, לתושבים החפצים להחנות את הגרור או הנתמך שברשותם, הוקצה מגרש ייעודי לכך צמוד לאצטדיון העירוני וסמוך לקאנטרי, ושילוט מתאים יוצב במקום.

 

מהעירייה נמסר כי אגף הפיקוח והשיטור העירוני יאכוף את החוק במקרים שבהם יוצבו נגרר או נתמך בניגוד לחוק והקנס יעמוד על 250 ₪. עוד נמסר כי בשבועות האחרונים עד הכנת החניון לא נרשמו דוחות. ניתנו אזהרות לכאלה שלא מקיימים את החוק והחל מהשבוע יירשמו קנסות.

 

כאמור, לאחרונה אושר ונכנס לתוקף תיקון לחוק העזר "העמדת רכב וחנייתו". הקובע כי "לא יעמיד אדם בדרך. לא יחנה ולא ירשה לאחר להעמיד או להחנות גרור או נתמך שניתק מגורר או מתומך, שלא בעת ביצוע עבודות ציבוריות. כאשר אין אפשרות אחרת לבצען. ובמידה הדרושה לביצוע העבודות האמורות בשולי הדרך".  תקנות התעבורה קובעות מהו "נתמך"- "גרור הבנוי כך שחלקו הקדמי נח על תומך".

המשמעות של התיקון היא שלא ניתן להעמיד ברחבי בת-ים גרור או נתמך, כשהם מנותקים מהגורר/התומך שלהם.

כבר לפני כשנתיים הגישה העירייה את התיקון לחוק העזר. חוק לאישור מועצת העיר על מנת שיאפשר לפיקוח העירוני לאכוף העמדת נגררים ברחובות העיר. מאז עבר התיקון את התהליך הנדרש לאישורו במשרדי הממשלה (התחבורה, הפנים והמשפטים). עם פרסומו ברשומות לאחרונה הוא נכנס לתוקף.

לצד המלחמה בנגררים. הפיקוח העירוני יחל באכיפה מוגברת של סעיף 73 לחוק העזר החדש. חוק העוסק ברכבים של סוחרי רכב אשר תופסים מקומות חניה. אשר נמצאים בעיקר בצירי תנועה ראשיים, ותפוסים מספר של מקומות חנייה. בנוסף, ישנם  מספר רב של מכוניות ללא טסט שתופסות חניות לתושבים ולא זזות.

 

הפיקוח העירוני מטפל באופן שוטף ברכבים נטושים. אולם עד היום הטיפול בהם היה טיפול ארוך ומיגע. ולא עמדו לרשות הפיקוח אמצעי עונשין מספקים על מנת לזרז את בעליהם להוציאם מהמרחב הציבורי.  כיום עם כניסת סעיף 73 לתוקף הפיקוח העירוני יוכל לרשום דוחות. דבר הצפוי להגביר את ההרתעה. ויעזור לזרז את הטיפול ברכבים נטושים ורכבים למכירה שפוגמים באיכות החיים של האזרחים שמשווים לעוד מקומות חניה .

צילום: pixabay