ברוב המקרים בני זוג שמתגרשים פותחים דף חדש בחיים, והדף הזה גדוש בשינויים וביניהם מעברי דירות. השאלה היא מה קורה אם אחד מבני הזוג מחליט לעבור לעיר אחרת. הכתבה תפרט מה עושים במקרה כזה, האם זה אפשרי, מה זה אומר בהיבט הילדים ועוד.

מתגרשים גם מהעיר? דברים שחשוב לדעת

מה עושים בגירושים שבמהלכם אחד מההורים עובר לעיר אחרת?

זוגות נשואים המקימים משפחה בוחרים להקים את ביתם ביישוב מסוים בו נולדים ילדיהם ומנהלים שם חיים מלאים. הילדים יוצרים את הקליקה החברתית שלהם, נפגשים איתם אחה"צ ובלימודים, לומדים במקום קבוע, הולכים לחוגים ועוד. ביחד עם זאת, ישנו רגע בו ההורים מחליטים להתגרש וצריכים לבשר זאת לילדים, להסביר שהם אינם מסתדרים יותר, לענות על השאלות שלהם כמו: האם יעזבו את הבית, היכן יגורו, איפה אבא יגור וכיוצא בזה, על אחת כמה וכמה כשאחד מבני הזוג מחליט לעבור דירה לעיר אחרת. בניגוד לכך, ישנם הורים המעדיפים להתגורר באותו יישוב כדי להיות קרובים לילדים. אך קורים מקרים מסיבות שונות שמביאות למעבר של ההורה הרחק מההורה השני. למשל, בני זוג חיים בבת ים ולפתע האישה רואה הצעה מפתה של דירה למכירה בחריש וקופצת על ההזדמנות.

האם אפשר לעבור לעיר אחרת ולהרחיק את הילדים מההורה?

בין אם יש משמורת משותפת ובין אם רק לאחד ההורים יש משמורת, עשויה להיות התנגדות מההורה השני על הרצון לעבור דירה ליישוב אחר ולהתחיל בחיים חדשים, במיוחד אם הוא רחוק מאזור המגורים הקודם. מכיוון שלהורה השני יהיה קושי לבקר את ילדיו ולשמור על קשר הדוק, יהיה לו קשה לקבל את ההחלטה. במצב כזה בית המשפט יאלץ להתערב לטובת הילדים. בית המשפט יבדוק את יציבות ואופי הקשר עם ההורה השני, ייקח בחשבון את ההוצאות הכלכליות, הנסיעות והשפעת המעבר על הילדים. לאחר מכן בית המשפט יגיע להכרעה שתהיה אך ורק לטובת הילדים. ייתכן ואחד מההורים יאלץ לעבור לעיר אחרת בשל קידום בעבודה וחוסר מעבר יביא לנזק כלכלי ולכן כל אלמנט מחייב בדיקה מעמיקה לפני ההכרעה. עורכי הדין ממליצים לרשום בהסכם הגירושין סעיף בו ניתנת להורה הזכות לעבור לגור ביישוב אחר עד מרחק מסוים וכך למנוע מראש בעיות מסוג זה.

כיצד מעבר לעיר אחרת ישפיע על הילדים?

המעבר לעיר אחרת יכול מצד אחד לשמח את הילדים שגם הם חפצים להתחיל בחיים חדשים ולהכיר חברים חדשים, אך מצד שני וברוב המקרים לילדים יהיה קשה להיפרד מההורה השני, מהחברים שלהם, המוסד הלימודי וכד'. להרבה ילדים המעבר יהיה משא כבד על הכתפיים בנוסף לגירושים ולכן במידה והדבר הוסדר בבית המשפט, יש לבשר להם על המעבר בהדרגה וברגישות רבה. חשוב לענות על כל השאלות שישאלו ולרכך את המעבר בעידוד להביע את רגשותיהם.

מתגרשים גם מהעיר? דברים שחשוב לדעת
צילום: pixabay