ארוחת ערב יכולה להיות משעממת, אך היא יכולה להיות גם מפנקת ומעניינת, תלוי מה תבחרו להכין. כדי לעזור לכם להכין ארוחת ערב שהיא גם קלה וגם טעימה ומגוונת, קיבצנו עבורכם 3 מתכונים שלא לוקחים יותר מעשר דקות,  קלים וטעימים במיוחד לארוחת ערב טעימה שתרענן לכם את השגרה. 

מתכונים
צילום : FREEPIK

קציצות גבינה לבנה

מה שאנחנו הכי אוהבים בקציצות האלה זה בעיקר את הניטרליות שלהן. המתכון שניתן לכם מיד הוא הבסיס למתכונים רבים אחרים שניתן להכין איתןכך שתרגישו חופשי להוסיף להן שום, גבינה צהובה מגורדת, גבינה בולגרית, עשבי תיבול, בצל מטוגן ועוד. 

מה צריכים?

איך מכינים? 

מערבבים בקערה את הרכיבים, יוצרים קציצות קטנות ושטוחות. אמורות לצאת מהמתכון הזה בערך 8-10 קציצות קטנות. שימו לב שאם הבלילה יצאה לכם רטובה מדי או יבשה מדי, תמיד ניתן לשחק עם כמויות הקמח\הגבינה הלבנה. את הקציצות ניתן ליצור גם ע"י לקיחה עם כף והעברה ישירות למחבת. מטגנים כמה דקות מכל צד, בכפית או שתיים של שמן וזוללים. 

חביתיות קמח חומוס (לא רק לטבעונים!) 

חביתת קמח החומוס היא האופציה המועדפת על מי שמעוניין להימנע מצריכת כולסטרול, גלוטן ועוד, אך עדיין מבלי לוותר על החלבון. ושימו לב לטוויסט: ניתן להפוך את החביתייה לבסיס לפיצה נטולת גלוטן. גם למתכון הזה ניתן להוסיף גבינות מעל, או תירס\זיתים\פטריות, בבלילה עצמה

מה צריכים? 

איך מכינים? 

מערבבים את החומרים למעין בלילה שנראית בערך כמו בלילת פנקייק. ניתן לקחת עם מצקת כל פעם מעט ממנה וליצוק למחבת למעין חביתיות קטנות. אופציה שניה, היא יציקת חביתיות על משטח אפייה והכנסה לתנור, כדי להימנע מטיגון.

ריבועי בצק עלים עם בטטה וגבינה 

זהו מתכון קליל ונוח שניתן להשתמש בו גם לאירוח. לאחר האפייה, הוא נראה מעט כמו פרח מהמם וגם כאן, ניתן לשחק עם המילוי כפי שאתם רוצים. כאן ניתן לכם מתכון פשוט שמבוסס על בטטה וגבינה מלוחה

מה צריכים? 

איך מכינים? 

מרתיחים את קוביות הבטטה עד שהן רכות, אך לא לגמרי (אחרת, יהיה לכם קשה להוציא אותן ולשמור על גודלן). לאחר מכן, מערבבים בקערה נפרדת מעט שמן זית, את ריבועי הבטטה והגבינה הבולגרית, ומניחים במרכז כל ריבוע מעט מן הבטטה והגבינה, באופן שבו שולי ריבוע הבצק יישארו ריקים ונקיים. ניתן להכניס כך לתנור, אולם אם יש לכם תבנית אפייה המחולקת לעיגולים בינונייםגדולים (תבנית מאפינס), תוכלו לדחוס כל ריבוע בצק לתוך השקע, על מנת שהריבוע יקבל צורה של מעין פרח. אופים בתנור כ-20 דקות פלוס מינוס, עד שהבצק מוכן והבטטה עם הגבינה מעל קיבלו מרקם מעט קריספי.