תושב בת-ים (54) נפצע בשטח קניון בת ים לפני כארבע שנים, עת יצא עם אשתו מהקניון דרך שער היציאה האחורי. במסגרת הסכם פשרה חברת 'הראל', המבטחת את הקניון, תפצה את התובע בכ-500 אלף שקלים.

על פי כתב התביעה נגד הקניון, אותו הגיש עוה"ד גיל קראוס, הגבר החל לעלות במדרגות כשלפתע איבד את שיווי משקלו לאחר שנתקל בשבר במדרגות וברזל רופף ומסוכן שבקע מהן. לדברי עוה"ד קראוס, כל הסביבה הסמוכה לשער היציאה הייתה מסוכנת ולא מתוחזקת, עם שברים בריצוף ומפגעים נוספים. בנוסף, המקום היה חשוך באופן שהקשה להבחין במפגעים במקום.

לדברי עוה"ד קראוס, כתוצאה מכך עף הגבר והתגלגל על פני רמפות מוגבהות ומסוכנות כשלעצמן, עד אל מחוץ לשער היציאה, תוך שהוא נופל על הכביש ממש.

בעקבות הנפילה נחבל הגבר קשות בחלקי גוף שונים ובמיוחד בידו השמאלית.

הגבר ואשתו מיהרו להתפנות לבית החולים וולפסון, שם אבחנו הרופאים שהוא סובל משברים בידו, נפיחות והגבלות קשות בתנועה.

הגבר אושפז במחלקה האורתופדית, ועבר ניתוח לקיבוע פנימי של השבר תחת הרדמה כללית. ידו גובסה, אך למרות הניתוח, המשיך לסבול מכאבים עזים ומגבלות בתנועה.

מאז התאונה ועד היום עבר הגבר סדרת טיפולים ארוכה מאוד של פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, נבדק במרפאות כאב ובמרפאה אורתופדית, עבר מספר ניתוחים בידו שנפגעה, ומתהלך עם סד מיוחד, אך ללא שיפור משמעותי במצבו.

על פי התביעה, כיום נוטל הגבר משככי כאבים וקנאביס רפואי על מנת להקל על כאביו, ונבצר ממנו להמשיך לעסוק בעבודתו הפיזית, הדורשת גם נהיגה ממושכת ונשיאת משאות כבדים.

מומחה רפואי בתחום האורתופדיה שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי שיעור נכותו המשוקלל של הגבר עומד על 25%  – בשל מגבלותיו השונות ביד.

לאחר שעו"ד גיל קראוס הגיש בשמו של הגבר, תביעה נגד חברת "קניונים בישראל בע"מ", האחראית על הפעלת קניון בת ים, הגיעו הצדדים לכדי פשרה שאושרה כפסק דין, על ידי כבוד השופטת עידית קצבוי מביהמ"ש השלום בתל אביב, ועל פיה חברת 'הראל', המבטחת את הקניון, תפצה את התובע בכ-500 אלף שקלים.

גיל קראוס
עו"ד גיל קראוס צלמת יעל אורבך