המרכז יסייע במיצוי זכויות, ויעניק מידע רב תחומי לתושבי  בתחומים מגוונים הנוגעים לבירוקרטיה בהם: זכויות של משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד הוריים), זכויות של אנשים שמתמודדים עם חובות, יחסי עבודה, סיוע במילוי טפסים, משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים, יעוץ והכוונה בנושאים בנקאיים.

השבוע ייחנך בבת ים מרכז שי"ל  (שירות ייעוץ לאזרח) למיצוי זכויות. פתיחת המרכז היא פרי שיתוף פעולה בין האגף לשירותים חברתיים בעיריית בת ים למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים במטרה לסייע לתושבי העיר בנושאי זכויות אזרח ומתן מענה מתאים עבור צורכיהם. המענה יינתן על ידי מתנדבים ויהיה פתוח לכלל תושבי העיר, בשונה מהעבר שהשירות ניתן רק ללקוחות האגף לשירותים חברתיים.

העירייה מזמינה את תושבי העיר לאירוע הפתיחה של המרכז שהתקיים ביום ד' ה-22.1.20 בין השעות 17:00-20:00 ברח' חלמית 9 במעמד ראש העיר, צביקה ברוט. במהלך הערב יהנו התושבים מיריד מיצוי זכויות והנגשת שירותים, ומהרצאה בנושא דיני עבודה של עו"ד שירה בן שיטרית. אירוע הפתיחה הינו הזדמנות מצוינת לקבל מידע על זכויות והכל במקום אחד. הכניסה אליו חופשית בהרשמה מראש.

כאמור, המרכז יופעל ע"י צוות מתנדבים אשר עברו הכשרות בתחום של יעוץ לתושבים בנושאים כגון:

מתן שירות איכותי ללקוח, חובות, זכויות של משפחות שבראשן הורה עצמאי, זכויות של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד. הייעוץ והסיוע יינתנו, לאורך כל השנה חינם וללא כל עלות כספית. השירות יינתן במשרדי שי"ל, בשכונת עמידר ברח' חלמית 9, בימים: יום א' 16:00-19:00, יום ב' ו-ג' 9:00-12:00.

תחנת שי"ל בת ים הינה מיזם ייחודי הצמח מתוך תכנית ש"יל הארצית ו-"מרכז עוצמה" הפועל ביחידה לעבודה קהילתית של האגף לשירותים חברתיים בבת ים. עו"ס גבאי שירה, מנהלת היחידה, מציינת שיחודו של המרכז, אשר פועל במודל "עוצמה", הינו בשימת דגש על מעקב אחר פניית הלקוח עד לקבלת תשובה.

עו"ס אנה מוכיח מנהלת תחנת שי"ל מספרת: "שי"ל צמח ממרכז למיצוי זכויות עבור משפחות קשות יום אשר פעל במרכז עוצמה במשך כשנתיים. כעת הוא מרחיב את תחומי המענים הניתנים ופותח את שעריו לכלל התושבים".

ראש העיר, צביקה ברוט, מברך על פתיחת המרכז בעיר: "עיריית בת-ים בראשותי ממשיכה להוביל את מהפכת השירות לתושבים ולספק להם סל שירותים רחב במגוון תחומים. מרכז שי"ל בת ים יסייע לקדם את נושא מיצוי הזכויות של התושב, ולקבל את המענה המתאים ביותר לצורכיו. כלל התושבים יזכו לדלת פתוחה בכל הנוגע לתחום של מיצוי זכויות, ולהכיר את הדרכים למימושן, דבר שלא היו זכאים בעיר רק מטופלי רווחה עד כה. מדובר בבשורה עבור תושבי בת ים הזקוקים לסיוע הזה.  נמשיך גם בעתיד לשפר ולייעל את השירות לתושבים."

ליצירת קשר עם המרכז והרשמה:  טל' 03-5556164/6210 מייל: rightg@bat-yam.muni.il

שירות ייעוץ לאזרח. באדיבות דוברות עיריית בת ים