תלמידות שכבת ט' ממקיף חשמונאים הלוקחות חלק בתכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" בהובלת המורה, אשר אזולאי, יצאו לסיור בסיס חיל האויר רמון בנגב. במסגרת הסיור נפגשו התלמידות עם טייס קרב, עם צוות טכני וקיבלו פתח לתחום התעופה.

מטרת תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" היא לפתוח בפני התלמידות אופקים רחבים מתחומי המדעים המדוייקים. בדרך כלל מופנה הזרקור להייטק, אך בחטיבת הביינים "חשמונאים" שמו לעצמם מטרה השנה לפתוח אופקים לתחומים נוספים כמו רפואה, אנרגיה וטייס. תחומים בהם מספר הנשים העוסקים בתחום נמוך לעומת גברים. אשר אזולאי, רכז התכנית בחטיבת הביניים אמר לאחר הסיור: "הסיור היה מרתק. התלמידות יצאו נפעמות וחלקן חושבות ברצינות על גיבוש טייס. מי ייתן ומבת ים תצאנה הטייסות הבאות של חיל האוויר המפואר שלנו"!

במהלך כל השנה התלמידות במסגרת התכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מקבלות העשרה והעצמה בנושאי המתמטיקה והמדעים, נפגשות עם מנהלים בכירים בחברות הייטק מובילות כמו אמדוקס, פוגשות הנהלות בתי החולים, עוברות סדנאות בנושאי מגדר, קורס רחפנים, וכל זה במטרה להראות לתלמידות שנשים וגברים כאחד, ואם רק ירצו – הן יכולות להגיע לכל תפקיד מפתח בבכל תחום.

תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" הינה תוכנית הפועלת בבת ים כבר מספר שנים, ומטרתה לקדם לימודי מדעים בקרב נערות. במסגרת התוכנית, שמפעיל אגף החינוך  בשיתוף ארגון "כל ישראל חברים", במסגרתו  מאתרים נערות בעלות פוטנציאל ללימודי מדעים ומלווים אותם לאורך החטיבה והתיכון בשלושה מסלולים: שאיפה, הצלחה ומצויינות. שאיפה- העלאת רף השאיפות של הנערות מעצמן בתחומי השכלה וקריירה. מסלול זה מאופיין בעיקר במפגש קרוב עם נשים מצליחות מעולם ההיי-טק הישראלי .הצלחה– העלאת תחושת המסוגלות העצמית של הנערות על-ידי סדנאות העצמה עצמית והעצמה מגדרית. אנו מאמינים כי דרך הרחבת אופקים והעצמה בשני תחומים אלו, לנערות תהיינה הבנה יותר עמוקה של עצמן ושל היכולות שלהן, יכוונו גבוה יותר וישקיעו בלימודיהן. מצוינות- העלאת ההישגים של הנערות בחטיבת הביניים במטרה להגיע ולהתמיד במקצוע מדעי מוגבר בתיכון בצד 4 או 5 יחידות לימוד במתמטיקה. מסלול זה מאופיין על-ידי תגבורים לנערות וחידוד הכישורים של הצוות החינוכי בבתי-הספר דרך השתלמויות וסדנאות.

סודקות את תקרת הזכוכית. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים