עיריית בת-ים עצרה את העבודות בעצמאות 30. במקביל חתם ראש העיר על צו פינוי לדיירי העצמאות 32 בשל סכנה מיידית לקריסת הבניין. 

עיריית בת-ים הוציאה צו הפסקה עבודה מיידי לקבלן ויקטור בובליל בשל הפרת תנאי היתר הבנייה שניתן לו, בבניין בשדרות העצמאות 30. ביצוע רשלני של העבודות (אופן הקמת הקלונסאות) במגרש (העצמאות 30) ופגיעה ביסודות הבניין השכן, שדרות העצמאות 32, באופן שנקבע לגביו  בחו"ד  קונסטרוקטור "מסוכנות מיידית" ועל הדיירים לפנות את המבנה עד לחיזוקו והסרת מסוכנות זו.

בעירייה מדגישים כי הנזק נגרם עקב עבודות חפירה פרטיות שביצע הקבלן במגרש הסמוך למבנה. מדובר בעבודות פרטיות המבוצעות בשדרות העצמאות 30, ואופן ביצוען, שלא לפי ההיתר גרם לנזק ולמסוכנות הבניין השכן, העצמאות 32. אף על שלא מדובר בנושא המצוי באחריות העירייה, החליט ראש העיר כי העיריה תסייע לדיירים במציאת דיור חלופי, וכן הורה כי העירייה תממן את תיקון הליקויים ותגיש תביעה  נגד הקבלן הפוגע בגין ההוצאות לתיקון הנזק שגרם, זאת במטרה להקל על הדיירים.

עבירות בניה. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

העיריה, הסתמכה על חוות דעתם של שני מהנדסי  קונסטרוקציה, שקבעו כי מדובר סכנה מיידית לקריסת הבניין. לאור חוות דעת אלו, יאלצו הדיירים להתפנות מהבניין עד תום העבודות לחיזוקו והסרת המסוכנות המיידית כפי שנקבע בדו"ח.

העירייה הוציאה לקבלן צו הפסקת עבודה מיידי ופועלת בכל האמצעים המשפטיים כנגד הקבלן, הערבות שהעמיד לעירייה חולטה וכעת עוסקים במציאת פתרון הנדסי לתיקון הנזק שנגרם לבניין, בהקדם האפשרי. מיד עם היוודע הנזק, קונסטרוקטור מטעם מחלקת הנדסה נשלח לשטח וקבע בחו״ד כי קיימת סכנה מיידית לקריסת הבניין. לדבריו, יש לפנות ולחזק את הבניין לאלתר, שכן קיימת סכנה לקריסתו. מחלקת ההנדסה הסתייעה בחו"ד נוספת של קונסטרוקטור חיצוני, שקבע אף הוא כי קיימת סכנה מיידית ואין להתגורר בבניין. לאור חוות דעות, אלו חתם הבוקר ראש העיר, צביקה ברוט, על צו לפינוי המבנה.

נציגי מחלקת הפיקוח בעירייה, מלווים באנשי מחלקת הרווחה, יגיעו לדיירי הבניין בשעות הקרובות, על מנת להציג בפניהם את הצו.

ראש העיר הורה למחלקת הרווחה בעירייה להעניק לדיירים ליווי אישי ולוודא אופן מציאת פתרון דיור חלופי מיידי.

בשעות אחר הצהרים יקיים ראש העיר, צביקה ברוט, והצוות הבכיר בעירייה, המוביל את הטיפול בבניין, סמנכ"ל תשתיות, מיכה קופילבסקי, היועצת המשפטית , עו"ד חנה כהן, וגורמים נוספים מאגף הנדסה מפגש להבהרת המצב הקיים ומציאת פתרונות מידיים.

טרם הוצאת צו הפינוי,  שוחח ראש העיר, צביקה ברוט, עם ועד הבית והודיע לנציגים כי יש להיערך לפינוי הקרוב.  בנוסף, ברוט קיים שיחת ועידה אמש עם בכירי העירייה, והנחה אותם להיערך ולסייע לדיירים במציאת מקום מגורים חלופי, לתקופת חיזוק הבניין, אף שאין מדובר במקרה שהינו באחריות בעירייה.

כאמור, הנזק נגרם כתוצאה מעבודות שבוצעו ע״י קבלן פרטי בבניין סמוך, אולם היות והקבלן מתנער מאחריותו, הורה ברוט לצוותי העירייה לקחת פיקוד ולהוביל את הסיוע לדיירים וחיזוק הבניין. כבר בשעות בבוקר הגיעו אנשי אגף הרווחה לבניין על מנת להסביר לדיירים את המצב המורכב והמסוכן ולוודא שלכל הדיירים בבניין נמצא דיור חלופי.