עוגות יום הולדת הן הזדמנות נפלאה להשקיע בחוגג יום ההולדת ולהכין עבורו או עבורה עוגה מפוארת במיוחד. במאמר זה אספנו עבורכם את כל הטיפים להכנת עוגת יומולדת מיוחדת במינה החל ממספרים, צורות, דמויות, ורעיונות מקוריים לקישוט העוגה כמו פירות, נשיקות, מקרונים ועוד.

יום הולדת
צילום: PIXABAY

עוגות ממספרים

את עוגיות המספרים ניתן להכין כיום על ידי שימוש בתבניות מספרים, אך אם אין לכם עוגת מספרים ואתם בכל זאת רוצים להכין עוגה כזו הנה כיצד ניתן להכין מספרים בעצמכם. ראשית יש לאפות עוגה רגילה. החליטו אם אתם רוצים להכין עוגה לבנה או שוקולד. אם אתם רוצים להכין את הספרה שמונה לדוגמה, עליכם לאפות שתי עוגות עם חורים במרכזן. תוכלו לעשות זאת באמצעות תבניות אנג'לקייק. לאחר שהעוגות התקררו הניחו עוגה אחת למעלה ועוגה שנייה מתחתיה. כעת חתכו מעוגה אחת את קצה החלק התחתון של העוגה העליונה ואת הקצה העליון של העוגה התחתונה. עכשיו חברו אותן יחד. לפניכם תיווצר הספרה שמונה.

רעיון נהדר לקישוט של עוגה בספרה שמונה הוא מסלול של מרוץ מכוניות. צפו את העוגה עם קרם בצבע שחור, פזרו עליה סוכריות לקריץ בצבע לבן, כך יתקבל מראה של כביש. עטרו את קצוות העוגה עם מעט קצפת בצבע ירוק וצרו מעט "דשא". על גבי הכביש שנוצר מהעוגה הניחו מכוניות צעצוע קטנות ודגל מרוצים על קיסם והרי לכם עוגת מספרים נפלאה וטעימה.

עוגות עם דמויות

אם הילדים שלכם חובבי דמויות מסוימות כמו הלו קיטי, ספיידרמן או כל דמות אהובה אחרת, תוכלו לזלף את הדמות הזו על גבי העוגה. הכנו עוגה רגילה. בנתיים הדפיסו את הדמות הרצויה מהמחשב. כעת קחו נייר אפייה והעתיקו בזהירות ובדיוק מירבי את הדמות. כעת הכניסו קוביית שוקולד מסוג צימקאו לשקית זילוף. הכניסו את שקית הזילוף לכוס עם מים רותחים והמתינו מספר דקות עד שקוביית השוקולד תימס. כעת, גשו אל נייר האפייה והפכו אותו על הצד השני. החלו לזלף עם השוקולד את קווי המתאר של הדמות. לאחר שסיימתם הכניסו את נייר האפייה למקפיא לחצי שעה.

בנתיים צפו את העוגה שלכם. תוכלו ליצור רקע יפה עם קצפת לבנה או בצבע לפי ראות עיניכם. לאחר מכן הוציאו את נייר האפייה ובזהירות החלו להפריד את השוקולד מנייר האפייה ולהניחו בעדינות על העוגה המצופה שלכם. כעת החלו לזלף את הדמות עם קצפת, שקית זילוף וצנטר כוכב.

עוגת צורות D3

כדי ליצור עוגת יום הולדת בצורה מסויימת כמו: תיק, נעל, מצלמה וכדומה נשתמש בבצק סוכר המאפשר לנו לפסל את העוגה לפי הנדרש ובהתאם לאלמנטים הקיימים בה. להכנת עוגת כדורסל למשל יש להכין מספר עוגות עגולות בקטרים שונים. כעת ניקח את העוגה הראשונה ונניח אותה על בסיס שיש לו עמוד במרכזו, כעת נתחיל לערום אותן האחת על השנייה תוך שימוש בתחתיות וקשים שיחזיקו את העוגות כדי שלא יפלו האחת על השנייה. בין עוגה לעוגה ניתן למרוח קרם או קצפת בטעם האהוב עליכם. לאחר שערמתם את כל העוגות צפו אותן בקרם. לאחר מכן החלו לחתוך אותן לצורה של כדור. תוכלו לעשות זאת תוך שימוש בעזרה בבריסטול עגול אשר ידריך אתכם איך לחתוך נכון את העוגה. לאחר שסיימתם לחתוך את העוגה והיא נראית ככדור צפו אותה בקרם שוב.

לאחר מכן פזרו מעט אבקת סוכר על משטח העבודה שלכם ורדדו בצק סוכר גדול דיו כדי לעטוף כמחצית מעוגת הכדור. הדקו היטב את הבצק לעוגה, צרו בסיס יציב וחתכו את השאריות. צרו חצי כדור עם בצק במדויק, כעת   רדדו את החצי השני. לאחר שהנחתם אותו במדויק על חצי הכדור השני הדקו היטב והחלו לצייר את הפסים שיש על גבי הכדורסל. לאחר שסיימתם לשרטט את קווי המתאר רדדו בצק סוכר שחור והדגישו אותם ממש כפי שמופיע בכדורסל אמיתי. העוגה מוכנה. אם תרצו תוכלו להוסיף גם את שמם של החוגגים או את שמה של קבוצת הכדורסל האהובה עליהם.

עוגה עם תוספות מפנקות

עוגות יום הולדת ניתן לשדרג באמצעות עוגיות, פירות אהובים, מקרונים ועוד. הנה מתכון לעוגה עם עוגיות אוריאו שלא תוכלו להפסיק לאכול. להכנת העוגה נזדקק לשמן, ביצים, סוכר, אבקת קקאו, קמח תופח או קמח רגיל וכפית אבקת אפייה ומכל שמנת מתוקה.

להכנת העוגה נכניס את כל הרכיבים יחד לקערת מיקסר חוץ מהשמנת ונערבב היטב. לאחר מכן נוסיף גם את השמנת ונערבב שוב. לאחר קבלת בלילה אחידה נעביר אותה לתבנית ונכניס לתנור שחומם ל-170 מעלות. נאפה כ-40-35 דקות ונוציא מהתנור. נניח לעוגה להתקרר לחלוטין. בינתיים נכין את הקרם אוראו עבורו נזדקק לעוגיות אוראו, אינסטנט פודינג וניל ושמנת מתוקה. בקערת מיקסר הקציפו קצפת עם השמנת והאינסטנט. במג'ימקס טחנו את העוגיות. הוסיפו את העוגיות הטחונות אל הקצפת וערבבו אותן יחד.

כעת קחו את העוגה וחתכו אותה באמצע. מרחו שכבה נאה של קרם אוראו במרכז העוגה וסגרו את העוגה. כעת, צפו את כולה בקרם האוראו. לקישוט העוגה הכינו קצפת ממכל שמנת מתוקה ואינסטנט וניל. הכניסו את הקצפת לשקית זילוף, זלפו על חלקה העליון של העוגה מעט קצפת ועליה הניחו עוגיית אוראו. במרכז העוגה תוכלו לכתוב ברכה עם הקצפת הלבנה.