עיריית בת ים מכה את התחזיות: מציגה עמידה ביעד הגרעון וצמצום דרמטי שלו, לצד הגדלת ההשקעה בתושבים בעשרות מיליוני שקלים.

מנכ"לית העירייה: "התקציב החדש הוא בשורה אמיתית לתושבי העיר, והוא ההוכחה שאפשר להוציא את בת-ים לעצמאות כלכלית".

תקציב העירייה לשנת 2021 יובא השבוע לאישור מועצת העיר. הנהלת עיריית בת-ים הנוכחית הצליחה לשמור על יעד הגרעון ולצמצם אותו מאד – תוך הגדלת השירותים הניתנים לתושב באופן משמעותי.

מועצת העיר בת ים צפויה לאשר את תקציב העירייה לשנת 2021 בהיקף של 943,805 מלש"ח.

לאחר שבשנתיים האחרונות צומצם גרעון העירייה באופן חסר תקדים מ -87 מלש"ח  ל – 36 מלש"ח. תמשיך עיריית בת ים ביישום תכנית ההבראה בשנת 2021. ובעוד שנתיים, לראשונה מזה עשרות שנים, בת-ים תהיה מאוזנת. כל זאת, מבלי לפטר אפילו עובד אחד במסגרת תכנית ההבראה, זאת בניגוד לכוונה המקורית של הממשלה לפטר מאות עובדים.

תקציב 2021 שהוגש לאישור המועצה משקף הגדלת הכנסות העירייה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. הכנסות אלו הן פרי עבודה קשה ומוצלחת של הנהלת העיר והן יושקעו חזרה בתושבי העיר.

על פי להנחיית ראש העיר צביקה ברוט, הצליחה הנהלת העיר להגדיל את ההשקעה בתושב בתקציב 2021. בין היתר, הגדלה משמעותית של תקציבי הניקיון. החינוך. החלפת תשתיות. שדרוג חוף הים. הנגשת החופים. חלוקה לרובעים וחוגים חינם לילדים כולל במסגרת אגודות הספורט.

בנוסף התייחס ראש העיר גם לכך שהשנה תצא לדרך בניית פארק הנינג'ה לילדים, מתחם הסקייט-פארק, ויסתיים השדרוג של שדרות העצמאות.

סוגיה נוספת אותה ביקש ראש העיר היא הקצאה, לראשונה בבת-ים, של תקציב מיוחד להתמודדות עם אלימות נגד נשים וקידום מעמד האישה.

בנוסף יוגדל משמעותית גם התקציב לטיפול בבעלי החיים בכך שהוחלט על הקמת כלביה חדשה בעיר. שדרוג השירות הוטרינרי. והגדלת התקציב לעיקורים וסירוסים לחתולי הרחוב.

כמו כן, הוגדל תקציב הרווחה מ-164 מיליון ₪ ל-173 מיליון ₪, גידול של 9 מיליון ₪. זאת בנוסף, לגידול 3 מיליון ₪ בתקציב תכנון עיר של אגף ההנדסה. לצד זאת התקציב כולל, הגדלת התקציב לאירועים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. הקמת מתנ"ס חדש. וכן הגדלת התקציב לקליטת עליה וטיפול בעולים.

צביקה ברוט, ראש העיר: "אנו מביאים לאישור המועצה תקציב חסר תקדים שמביא שתי בשורות גדולות לתושבים. הראשונה, המשך העבודה הקשה לצמצום הגרעון של השנים האחרונות ולהביא את בת-ים לאיזון תקציבי לראשונה.

"הצלחנו לעשות את זה בזכות ניהול מקצועי, שקיפות ונקיון כפיים. בשורה שניה היא המשך ההשקעה בתושב". הוסיף ברוט. 

בנוסף, כדי לשמש דוגמא אישית בעת הזו, הורדנו משמעותית את תקציב הפרסום ויחסי הציבור של העיריה. קיצצנו משרות בהנהלה. כל זאת – בנוסף לכך שהודעתי שאמשיך לוותר על רכב השרד שמגיע לי ועל הוצאות הדלק. ואמשיך להשתמש ברכב הפרטי שלי, על חשבוני. לפחות עד סוף הקדנציה״.

ברוט ציין כי ״לצד כל זה, שריינו תקציב נוסף מיוחד להתמודדות עם הקורונה, כדי שבת-ים תמשיך להיות עיר מובילה במלחמה בנגיף, כפי שהיתה לאורך כל המשבר, עם נתוני תחלואה נמוכים ומנהיגות שלא מחכה להוראות אף אחד. אני מתפלל שזו השנה האחרונה שבה אנו צריכים תקציב למגיפה הזו.

אני מבקש להודות לשותפיי בהנהגת העיר, סגני ראש העיר וחברי הקואליציה, על השותפות והתמיכה. תודה מיוחדת למנכ"לית העיריה, יודפת אפק-ארזי, שהובילה במקצועיות ובהצלחה רבה את דיוני התקציב ואת תכנית ההתייעלות העירונית, ועושה לצידי לילות כימים כדי להביא את העיר לחוף מבטחים, וכן למ״מ הגזבר אוהד דיין ולנציג משרד הפנים זאב ריקנטי."

יודפת אפק-ארזי, מנכ"לית העירייה: "התקציב החדש הוא בשורה אמיתית לתושבי העיר. הוא ההוכחה שאפשר להוציא את בת-ים לעצמאות כלכלית. אני מבקשת להודות לצוותים המקצועיים של העירייה שהובילו יחד איתי בנחישות את העבודה הקשה תוך עמידה בכל הדרישות של הנהלת העיר. נקודה חשובה היא שהצלחנו לבצע את כל זה מבלי לפטר אפילו עובד אחד במסגרת תכנית ההבראה. זה הישג משמעותי שנולד בזכות עבודה מקצועית וניהול נכון״.

עיריית בת ים
צילום דוברות עיריית בת-ים