עיריית בת-ים תציין את יום האישה הבינלאומי במגוון אירועים לאורך חודש מרץ. כל הפרטים אודות האירועים שיחולו בחודש מרץ בהמשך הכתבה.

ראש עיריית בת-ים: ״המסורת החשובה שלנו לציין את יום האישה במגוון אירועים ופעילויות מעבירה מסר של חוזק ושוויון מוחלט."

יום האישה הבינלאומי, שחל השנה ב 8.3, יצויין בעיר בת-ים במגוון רב של אירועים שונים שיחולו לאורכו של חודש מרץ, במטרה להציע לתושבי העיר מגוון אירועים שיתאימו לקהלים השונים בקרב אוכלוסיית הנשים ובכלל.

מלבד אירועים לקהל הרחב תקיים העירייה במהלך החודש יתקיימו מגוון אירועים ופעילויות לעובדות העירייה והחברה לתרבות פנאי וספורט בסימן "עוצמת נשים" שיכללו סיפורים אישיים ומרתקים של העובדות. בנוסף, וביום המעשים הטובים שיצוין ב- 16.3 בסימן  נשים למען נשים. כל ארגוני הנשים  מתאגדים למספר פרויקטים בעלי נגיעה לחודש: שיפוץ  בית הדס, בית לנערות בסיכון הנמצא בעיר ופרויקט  נוסף במסגרתו מועצת נשים פנתה לבני נוער בעלי ידע בשיווק ופרסום שיסייע  ויעזרו לבעלות עסקים בעיר  בפרסום ובמדיה עבור העסק שלהן בשיתוף פעולה יוצא דופן ובהתנדבות מלאה.

האירועים מתקיימים בשיתוף פעולה של כל ארגוני הנשים בעיר: נעמת, ויצו, נשות הדסה פורום, נשים צעירות ומועצת הנשים העירונית הפועלת באופן מתמשך לשיפור מעמדן וקידומן של נשים ונערות ומעודדות אותן ליצירת תהליכי חיזוק והעצמה.

כמו כן, עיריית בת-ים פועלת רבות בנושא קידום מעמד האישה והעצמתן ובמועצת העיר בקדנציה הנוכחית אחוז הנשים מבין הגבוהים ביותר. סוגיה נוספת אותה קידם ראש העיר צביקה ברוט יחד  עם מנכ"לית העיריה יודפת אפק ארזי השנה היא הקצאה, לראשונה בבת-ים, של תקציב מיוחד להתמודדות עם אלימות נגד נשים וקידום מעמד האישה.

רשימת האירועים:

"פמיניזם ופוליטיקאיות צעירות"

ערב בהשתתפות  פרלמנט נערות  בשיתוף  עמותת שין  ו"פרלמנטריות  צעירות". בהשתתפות ח״כ מירב כהן, יש עתיד, ד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב, ישראל ביתנו, ח" כ סונדוס סאלח, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה: ח"כ מיכל שיר וח"כ הילה שי-וזאן והעבודה: מאיה נורי.

יום ג'| 2.3 | 20:30 | השתתפות חינם

"הצחוק יפה לבריאות"  \\ ציפי שביט

שיתוף פעולה בין חמש יועצות למעמד האישה  ברשויות השונות אשר (בת ים, באר שבע, דימונה, יהוד מונוסון ונס ציונה)- מארחות את ציפי שביט. במופע "הצחוק יפה לבריאות"  תובנות על חשיבות ההומור והשפעתו המופלאה על חיינו. יום א'| 7.3 | 20:00 | השתתפות חינם בהרשמה מראש

"מצעידות את העסק קדימה"   \\ פנינה רוזנבלום

כנס לקידום נשות העסקים בבת ים בשיתוף פעולה עם היחידה לעבודה קהילתית מרכז עוצמה  מארחות את פנינה רוזנבלום.

יום ג'| 16.3 | 20:00 | השתתפות חינם בהרשמה מראש

"נשים בחזית" \\ דנה וויס

עיריות בת ים, באר שבע, דימונה, יהוד מונוסון ונס ציונה מארחות את דנה וייס. לשבור את תקרת הזכוכית בתקשורת יום ד'| 17.3 | 20:00 | השתתפות חינם בהרשמה מראש

"בוחרת בצד הטוב שלי" \\ חנה אזולאי אספרי

בת ים, באר שבע, דימונה, יהוד מונוסון ונס ציונה- מאחרות את חנה אזולאי הספרי סיפור חייה בשילוב קטעים מסרטה "אנשים כתומים".

יום א'| 21.3 | 20:00 | השתתפות חינם בהרשמה מראש

רק לאחרונה הודיע צביקה ברוט, ראש העיר כי לראשונה יחזיק בעצמו בתיק לקידום מעמד האישה: ״המסורת היפה שלנו. להציע לתושבות ותושבים מגוון אירועים ופעילויות לציון יום האישה הבינלאומי. תורמת להעביר מסר חוזקה נשית. אני רואה חשיבות גדולה בקידומן של נשים לתפקידים בכירים. ולמעורבות בחיים הציבוריים בישראל בכלל. ובבת-ים בפרט. אני קורא לנשות העיר להוסיף ולגלות מעורבות פעילה בנעשה בעיר. אמשיך לפעול לקידומן של זכויות הנשים בחברה."

יודפת אפק ארזי, מנכ"לית העירייה: "על אף התקופה המורכבת. מצאנו דרך לציין את חודש האישה כמו בשנים הקודמות. במגוון אירועים ופעילויות חשובות לאורך כל חודש מרץ. עיריית בת ים פועלת רבות בנושא קידום מעמד האישה. והעצמתן לאורך כל השנה. וכך נמשיך לעשות. השנה מיקדנו את האירועים בפרגון לנשות העסקים בעיר שנפגעו עקב נגיף הקורונה. זו ובנשים מעוררות השראה ועוצמה בתחום התרבות. אומנות עסקים. ותקשורת. אני מאחלת לכל נשות העיר יום האישה שמח".

ענת לבנת, יועצת ראש העיר למעמד האישה: "מזה שנים רבות שבת-ים מובילה בארץ את נושא קידום  מעמד האישה. הנערה. והשיווין המגדרי. בכל תחומי החיים.  האירועים בחודש מרץ שיתקיימו השנה בעיר תחת המגבלות שתחתם אנו חיים מזה כשנה. והם באים לציין את השינוי והתמורה שחלו בשנים האחרונות. ובעיקר לפרגן לכל אישה ואישה. אני רוצה להודות לראש העיר ומנכ"לית העירייה על השקת המשאבים הרבים בנושא חשוב זה".

לפרטים נוספים אודות האירועים ניתן למצוא באתר העירוני ובטלפון: 053-7347609 ענת לבנת, יועצת ראש העיר למעמד האישה.

עיריית בת-ים תציין את יום האישה הבינלאומי במגוון אירועים לאורך חודש מרץ !
עיריית בת-ים תציין את יום האישה הבינלאומי במגוון אירועים לאורך חודש מרץ ! תמונות: יח"צ