כנס בינלאומי לקידום מורים חדשים במערכת החינוך התקיים השבוע במכללת תלפיות לחינוך בהשתתפות אוניברסיטאות מובילות באנגליה, פולין, פינלנד ורומניה. הכנס נפתח במעמד מ"מ ראש עיריית חולון, רו"ח זוהר נוימארק, שבירך את משתתפי הכנס וסיפר על פעולות העירייה לקליטה קלה של מורים בתוך מערכת, על תנאי לימוד נעימים וחדשניים, ועידוד השימוש באמצעים טכנולוגיים להגברת החוויה הלימודית המשמעותית. 

נציגים מאוניברסיטאות מובילות באנגליה, פולין, פינלנד ורומניה נחתו בישראל והשתתפו יחד עם תשע מכללות מישראל בהן: מכללת בית ברל, מכללת לוינסקי, מכללת קיי, מכללת חמדת הדרום, מכללת סכנין, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת גורדון, מכון מופ”ת וכמובן מכללת תלפיות, בכנס הפתיחה לתכנית Promentors שהתקיים בקמפוס המכללה האקדמית בחולון.

הכנס נמשך שלושה ימים בהם עסקו המשתתפים בקידום המורים החדשים במערכת החינוך. את כנס הפתיחה כיבדו בנוכחותם רו”ח זוהר נוימארק, מ”מ ראש עיריית חולון שבירך את משתתפי הכנס, נשיא המכללה, פרופסור נחום רקובר, ראש המכללה, בנימין בהגון, מנכ”ל המכללה, הראל יצחקי, הנהלת המכללה וחברי הסגל האקדמי לצד בכירי משרד החינוך ועיריית חולון.

הנהלת מכללת תלפיות בכנס הפרומנטור. צילום דוברות המכללה

התכנית Promrntors שהוגשה לפני כשנה על ידי מכללת תלפיות, היא הזוכה היחידה ממדינת ישראל מבין 863 הצעות שהוגשו מרחבי העולם. בפרויקט משתתפות 9 מכללות מישראל, יחד עם מכון מופ”ת וארבע אוניברסיטאות מאנגליה, פולין, פינלנד ורומניה.

בשלוש השנים הקרובות יעסקו צוותי המחקר בקליטתם המיטבית של המורים המתחילים. מטרת התוכנית היא לשפר ולהעצים את תפקידם של המורים החונכים והמלווים, בדגש על תכנית  הכשרה  שתאפשר עבודה שיתופית עם המורים החדשים, המערכת הבית ספרית, הרשויות המקומיות ומשרד החינוך.

ד”ר בלהה בשן, ראש רשות המחקר, קידום ואיכות ההוראה וראש המחלקה ללימודי המשך הביעה סיפוק רב מהפתיחה המוצלחת של הכנס: “אצלנו במכללת תלפיות תמיד חושבים איך להוביל את החינוך וההוראה קדימה, ולפתח שיטות לימוד חדשות על מנת להפוך את הסטודנטים לא רק למורים אלא לאנשי חינוך מבטיחים. אני בטוחה שגם הפעם נוביל את הפרויקט להצלחה מרבית יחד עם האוניברסיטאות והמכללות השותפות”.

כנס בינלאומי בשיתוף מכללות ישראליות מובילות. צילום: דוברות מכללת תלפיות

ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון ברך את המשתתפים ואמר: “אנו גאים לארח את הפרויקט הבינלאומי המשתלב היטב עם האג’נדה החינוכית של המכללה המעניקה מעטפת חינוכית למורים המתחילים, מקנה להם כלים מקצועיים ייחודיים ומלווה אותם בתחילת דרכם במערכת. הזכייה בהובלה של פרויקט בינלאומי מעין זה, מהווה ביטוי נוסף למצוינות האקדמית של מכללת תלפיות. אני גאה בכל העוסקים במלאכה ומאחל הצלחה רבה למשתתפים”.

רו”ח זוהר נוימארק, מ”מ ראש עיריית חולון. צילום: דוברות המכללה

רו”ח זוהר נוימארק, מ”מ ראש עיריית חולון אמר בכנס: “נושא קידום שילובם של מורים חדשים במערכת החינוך הוא נושא חשוב ממעלה ראשונה, שכן זוהי אחת הדרכים להשאיר מורים טובים, מקצועיים ומסורים במערכת לאורך שנים.כאשר מלווים אנשי חינוך חדשים יד ביד, מדריכים אותם בסבלנות ועושים זאת באופן מתוכנן ומאורגן, מאפשרים להם התחלה קלה ובטוחה במערכת".

הנהלת מכללת תלפיות ביקשו להודות לחברות הצוות המוביל של הכנס:"ד״ר בלהה בשן , עידית פסטרנק, ד״ר רחלי הולצבלט ומרשה חכמון"

לצד הזכייה בהובלת תכנית Promentors, זכתה לאחרונה מכללת תלפיות בהכרה בינלאומית נוספת כאשר מתוך 1,500 הצעות ששלחו 39 מדינות בעולם נבחר הקורס “מבוא לרב תרבותיות”, של המכללה האקדמית לחינוך תלפיות בהובלת ד”ר איליין חוטר לגמר האוסקר בחדשנות בחינוך לשנת 2019, בקטגוריית הפרויקט הטוב ביותר בעולם המטפח את מיומנויות המאה ה- 21.

כנס במכללת תלפיות . צילום דוברות המכללה