14 עובדי עירייה מצטרפים למערך התשאולים העירוני כחוקרים אפידמיולוגיים מוכשרים  לאור התפשטות נגיף הקורונה בארץ, ובבת-ים בפרט ראש העיר, צביקה ברוט, ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי הנחו את מחלקת הביטחון ושירותי החירום של העירייה להרחיב את המערך החקירות האפידמיולוגיות העצמאיות של העירייה.

במסגרת זו, כ-14 עובדי עירייה סיימו אתמול הדרכה על ידי אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף, ומצטרפים למערך הבת ימי שיפעל עצמאית ככלי נוסף להורדת התחלואה בעיר.

המטרה היא לעצור בנחישות את שרשרת ההדבקה ולבודד את הנדבקים כך שלא ידביקו בנגיף את משפחתם, סביבתם הקרובה וקהילתם. המערך המורחב של העירייה יפעל בשילוב המערך האפידמיולוגי של משרד הבריאות, וכעת יורחבו סמכויות של עירייה ותוכל להכניס ע"פ חוק תושבים לבידוד עקב התשאול.

בת-ים היתה אחת הערים הראשונות שלא המתינה לממשלה וכבר בגל הראשון הפעילה מערך עצמאי שביצע תשאולים כל העת, על מנת להביא להורדת התחלואה.

הדבר סייע בגל הראשון להפוך את העיר לירוקה וכתוצאה מכך ערים רבות למדו את המודל הבת ימי והפעילו אותו בצורה דומה. 

יודגש כי למרות העלייה בתחלואה בכל הארץ, בת ים אינה עיר אדומה כמו חולון, ראשל״צ, נתניה, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון וערים רבות נוספות. 

ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט יחד עם הנהלת העיר והעירייה נמצא בקשר הדוק עם כלל משרדי הממשלה ופיקוד העורף בנושא, וקורא לכלל הציבור לנהוג באדיקות על-פי הנחיות משרד הבריאות, מדובר בהנחיות מצילות חיים .

מערך החקירות האפידמיולוגיות
תמונות: דוברות