לא קל להיות בעל עסק בישראל. במקרים מסוימים זוכה העסק להצלחה גדולה, ובמקרים אחרים נאלצים בעליו לסגור אותו עקב חובות שהצטברו או חוסר עניין לציבור. כאשר בעלי החברה מעוניינים לפרק את החברה שלהם בגין חובות, הם צריכים לעבור תהליך ביורוקרטי הנקרא פירוק חברה מרצון עם חובות.

צילום: PIXBAY

מתי בעצם אפשר לבצע פירוק חברה מרצון?

פירוק חברה מרצון מתבצע באחד משני תרחישים אפשריים. התרחיש הראשון הוא כאשר מדובר בחברה אשר יכולה להחזיר את החובות שלה לנושים. במקרה זה, מבחינת החוק יכולים בעלי החברה לנהל את תהליך הפירוק באופן עצמאי, ללא התערבותו של בית המשפט. כך, החברה תוכל לעסוק בפירוק עצמי, אם באסיפה הכללית שלה מונה מפרק חברה באופן רשמי. התרחיש השני הוא פירוק חברה עם חובות שאינה יכולה לשלם את חובותיה, ולכן היא מוגדרת כחדלת פרעון. כשזה המצב, היא עדיין יכולה לעבור תהליך פירוק של חברה מרצון ללא התערבותו של בית המשפט, בתנאי שהנושים מפקחים על תהליך הפירוק באופן מוגבר, והם אלה אשר ממנים את מפרק החברה.

אילו סוגי פירוק חברה קיימים?

קיימים שני מסלולים לצורך פירוק חברה מרצון שכדאי להכיר. המסלול הראשון הוא פירוק רגיל. פירוק מסוג זה מיועד לחברות אשר יש באפשרותן לפרוע את החובות שלהן בפרק זמן שאינו עולה על שנה החל מהמועד שהוכרז על תחילת הפירוק. המסלול השני הוא פירוק מקוצר. הפירוק מיועד לחברות יחיד בלבד, כאשר בעל המניות הוא גם הדירקטור בחברה. הליך זה מתאים יותר לחברה שאין לה הרבה חובות ואפשר להיפטר מהן בתוך חצי שנה בלבד.

פירוק חברה בע"מ – איך זה עובד בפועל?

לאחר שראינו את התנאים שבהם ניתן לבצע פירוק חברה בע"מ מרצון, נפרט את השלבים השונים שיכולה לעבור כל חברה:

פירוק על ידי בעלי המניות:

במקרה שבו החברה יכולה לשלם את חובותיה והיא בוחרת להתפרק לבד, אלה השלבים העיקריים שעליה לעבור:

פירוק חברה מרצון על ידי נושים

אלה מבין השלבים העיקריים הכוללים פירוק חברה מרצון על ידי נושים:

מפרקים חברה דרך האינטרנט

בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, ניתן בהחלט לבצע פירוק חברה דרך האינטרנט. בין אם מדובר בפירוק חברה בע"מ או פירוק חברה לא פעילה (כלומר, חברה שאין לה נכסים, חובות והליכים משפטיים המופנים נגדה). אם אתם מעוניינים לפרק את החברה שלכם באופן מהיר, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בפירוק חברה אונליין. בתהליך קצר של מילוי טפסים ותשלום אגרה, תוכלו לקבל את כל השירותים הדרושים וליווי מקצועי ומהיר עד לפירוק הסופי של החברה שלכם.