מעל 60% נשים בתפקידי ניהול בכירים בעיריית בת-ים/ שיעור חברות המועצה הגבוה ביותר מבין הערים בארץ – 44% מחברי המועצה נשים

צביקה ברוט, ראש העיר: ״בת-ים היא העיר בישראל בה הנשים הן הדומיננטיות ביותר בשדרת הניהול המרכזית. כל אישה שנבחרה לתפקיד הגיעה למקום הראשון מבין מתמודדים רבים על כל משרה בזכות הכישורים, הניסיון ומקצועיות שהוכיחה. אבל היום, ומבלי שתכננתי להגיע לרוב נשי בניהול העיר, יש ערך מוסף אדיר בכוח נשי ניהולי, ולשמחתי רואים זאת התוצאות בשטח"

יודפת אפק-ארזי, מנכ"לית העירייה: "הנשים שבתפקידי הניהול הבכירים, הסמנכ"ליות וראשות האגפים בעירייה, הן השותפות שלי להובלת השינוי בעיריית בת-ים. שילובם של נשים בשדרת הניהול, מביא לגיוון בדעות ובחשיבה ולייצוג שווה במוקדי קבלת ההחלטות. מהנתונים שמתפרסמים היום מסתמן כי עדיין קיימת תקרת זכוכית בארגונים רבים במדינת ישראל, לרבות ברשויות מקומיות, בכל הקשור לייצוג נשים בתפקידים בכירים ואני יותר מגאה על כך שעיריית בת-ים פורצת דרך ומהווה מודל לגופים נוספים". 

רוב נשי. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

יום האישה הבינלאומי, שחל ב 8.3, נחגג בעיר בת-ים במגוון רב של אירועים שונים שיחולו לאורכו של חודש מרץ, במטרה להציע לתושבי העיר מגוון אירועים שיתאימו לקהלים השונים בקרב אוכלוסיית הנשים ובכלל. חשוב ביותר להבחין בשינוי שעוברת העירייה בשנה באחרונה, מאז כניסתו של צביקה ברוט, ראש העיר, לתפקידו, כשאחד מסימני המהפך הוא "הכוח הנשי" שפועל לצד ברוט בהובלת השינוי בשטח. בבת-ים נשים בקדמת הבמה בכל תחום עירוני. במועצת העיר הנוכחית בהנהגת ראש העיר, צביקה ברוט, שיא במספר הנשים המכהנות במועצת העיר, 11 חברות מועצה הן נשים: עו"ד סהר שבצוק אנסטסיה, אסייג טל, עו"ד ענבל פלאח-יעקב, אסתר פרון, פרופ' בם לאה, עו"ד גדרון איקונומו רחל, אושרת חבר אזולאי, ברקון ויקטוריה, פיאסצקי-מורג קטי, נגר אילנה וגנין אירנה. מדובר בנתון שיא בייצוג נשים מכל הקדנציות של מועצת העיר מהקמת העיר – ומובילה מבין כל הערים בארץ בייצוג נשים.

בנוסף, בהובלת ראש העיר צביקה ברוט עיריית בת-ים פועלת רבות בנושא קידום מעמד האישה לראשונה התמנתה מנכ"לית לעיריית בת ים, יודפת אפק-ארזי, וגם בשדרה הניהולית של העירייה מעל ל- 60% של נשים בתפקידי ניהול בכירות. בהתאם לנתונים, עיריית בת-ים זכתה בקטגורית ייצוג נשים בתפקידים סטטוטוריים ברשויות מוניציפליות – מדרג המגדר של עמותת כ"ן" בשלטון המקומי. שכן, בבת-ים יש 5 נשים בתפקידים סטטוטוריים מתוך 6 : מנכ"לית, יועצת משפטית, גזברית, מהנדסת עיר, ומבקרת.

צביקה ברוט, ראש העיר: ״בת-ים היא העיר בישראל שבה הנשים הן הדומיננטיות ביותר בשדרת הניהול המרכזית, הן במספר חברות המועצה, וכן בשדרה הניהולית בעירייה. כל אישה שנבחרה לתפקיד הגיעה למקום הראשון מבין מתמודדים רבים על כל משרה בזכות הכישורים, הניסיון ומקצועיות שהוכיחה. אבל היום, ומבלי שתכננתי להגיע לרוב נשי בניהול העיר, יש ערך מוסף אדיר בכוח נשי ניהולי, ולשמחתי רואים זאת התוצאות בשטח".