בכל מה שקשור לטיפולים רפואיים כאלה ואחרים, יש שני מצבים בדרך כלל. מצב אחד הוא סטנדרטי, והכוונה היא למצב רגיל בו אנחנו עוברים בדיקות שגרתיות, תקופתיות, זה המצב שמוכר לכולנו, רוב הזמן, ואנחנו צריכים לפעול על פיו על מנת להיות בריאים, על מנת שנוכל ליהנות משגרת חיים טובה ובריאה.

המצב השני, הוא כמובן מצב קיצוני, במהלכו אנחנו נדרשים לטיפולי חירום בגין סיטואציה או אחרת. זה מצב שאנחנו מתמודדים עם כאבים, התפתחות של דלקות וזיהומים וכדומה. זה מצב שאנחנו לצערנו, נאלצים להתמודד איתו מעת לעת, בגין סיטואציה כזו או אחרת. לעיתים זה בגלל סיטואציה שאנחנו מודעים עליה, למשל תאונה, חבלה, מחלה וכדומה, ולעיתים זה נובע כתוצאה מהתפתחות בריאותית, פיזית, שאנחנו לא בהכרח מודעים עליה כאשר היא מתרחשת, אך אנחנו כן מרגישים את ההשלכות שלה.

דוגמא טובה לשני המצבים, אנחנו מכירים מתחום רפואת השיניים. במצב קיצוני, אנחנו פונים אל רופא שיניים חירום, במצב סטנדרטי, רגיל, אזי שאנחנו פונים אחד לשלושה חודש, אחד לחצי שנה, אל רופא שיניים שיבדוק מה מצבנו ויטפל בנו, בהתאם.

מן הסתם, כמו שאנחנו צריכים לדעת כיצד לבחור רופא שיניים במצב רגיל, הרי שכך אנחנו גם צריכים לדעת כיצד לבחור אל רופא שיניים חירום. אנחנו לא יכולים אך ורק להסתמך על המזל או על מה שעומד לרשותנו באותה נקודת זמן. אנחנו צריכים לבחור רופא שיכול לטפל בנו כמו שצריך, בין אם זה במקרה של חבלה, פציעה, דלקת או כל דבר אחר.

צילום: Pixabay

לפני שנסביר כיצד בוחרים רופא שיניים למקרה חירום בצורה נכונה, חשוב להדגיש כאן נקודה מהותית, טיפול שיניים חירום הוא הכרחי לא רק בגלל העובדה שמדובר בתחושת כאב או אפילו בקושי בלעיסה או כל דבר אחר שאנחנו חווים באותה נקודת זמן. אם אנחנו לא נטפל בסיטואציה כמה שיותר מהר ובצורה מקצועית, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם בעיה מתמשכת, מתפתחת, בעיה שיהיה לנו הרבה יותר קשה לטפל בה בהמשך.

כיצד בוחרים רופא שיניים במקרה חירום

למעשה, רופא שיניים שמספק טיפולי חירום, יכול להיות כל רופא שיניים, כולל הרופא שלנו, שפשוט מספק שירותי בריאות שיניים גם מעבר לשעות העבודה הקבועות של המרפאה. בין אם זה במרפאה ובין אם זה אפילו בבית שלו, במידה ויש לו את הכלים הנדרשים לכך.

אנחנו צריכים לבחור רופא שיכול לספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים, בין אם זה בהיבטים של טיפולים, בהיבט של תנאים ובהיבטים אחרים, במטרה למצוא פתרון לבעיה, אפילו אם מדובר בבעיה זמנית. ייתכן וסביר להניח, שטיפול החירום היה במטרה להקל על הכאב או לעצור את התפתחות הבעיה, ובמהלך השבוע נצטרך לחזור אליו לצורך טיפול הרבה יותר ממושך.