ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. את העובדה הזאת יודעים כולם – קטנים כגדולים, מבוגרים וצעירים. לא בכדי מליצים כל אנשי המקצוע בתחום התזונה, החל ברופאים וכלה בתזונאים המתמחים בתחומם, שיש לעשות כל שאפשר על מנת לגרום לילדים לאכול טוב בבוקר. כאשר מדובר בילדים, האנרגיות שהארוחה הזאת מספקת והיא יכולה לשנות מהקצה אל הקצה את התועלת שהם יכולים להפיק מיום לימודים או מכל פעילות אחרת. מה גורם לארוחת הבוקר להיות החשובה ביותר מבין הארוחות במהלך היום? אילו רעיונות לארוחת בוקר שילדים אוהבים, כדאי לאמץ, להכין וליהנות.

 

ארוחת בוקר
צילום : FREEPIK
למה ארוחת בוקר היא חשובה

הפעילות ביממה הקודמת, ושנת הלילה העוברת על מבוגרים וילדים כאחת, גוזלים מכל אחד ובעיקר מהילדים, כמות רבה ביותר של אנרגיה. זמן השינה בלילה הוא זמן שבו הילד נמצא למעשה בצום, כך שברגע שהוא מתעורר הוא נמצא בפיגור רציני מבחינת כמות הקלוריות שנדרשות לו על מנת להתחיל את היום. בנוסף, היום של כל ילד הוא בדרך כלל מורכב, עמוס ומלא פעילות ובמהלך היום הזה הילד יוציא הרבה קלוריות.

המציאות המודרנית מכתיבה אורח חיים עמוס ולכן כדאי להתכונן אל היום העמוס בצורה הטובה ביותר. מכל הסיבות שנסקרו לעיל ומסיבות רבות אחרות, הדבר הנכון ביותר לעשות בשביל הילד הוא להכין לו ארוחת בוקר כזאת שהוא פשוט לא ירצה להחמיץ. בהמשך המאמר נביא רעיון מעניין לארוחת בוקר מעניינת שתגרום לילד לבלוע אותה בתאבון.

רעיונות מעניינים לארוחת בוקר

אחת הבעיות עם ארוחת הבוקר, היא שהילדים לא תמיד באמת מעוניינים לאכול אותה. הרבה יותר כיף להם לישון עוד חמש דקות. לכן, הארוחה צריכה להיות טעימה. אחד הדברים היותר טעימים שאפשר להכיל הוא מה שנקרא טוסט צרפתי – פרנץ' טוסט. טורפים ביצה, באותו האופן שטורפים אותה לקראת הכנת חביתה. אבל באותה הפעולה מוסיפים מעט חלב לביצים הטרופות. לא כמות גדולה, אבל כזאת שתיצור אפקט מעניין. מדובר בערך ברבע כוס חלב עבור שתי ביצים.

בהמשך טובלים פרוסת לחם אחת או שתיים לתוך התערובת שנוצרה ומכניסים את מה שיצא לתוך מחבת עם שמן עמוק. חשוב שפרוסת הלחם תהיה יבשה, על מנת שתוכל לספוג כמות גדולה ככל האפשר מהבליל שיצרתם. בתוך כמה דקות, פרוסות הלחם משחימות בתוך המחבת. בשלב הזה יש להוציא את הטוסט הצרפתי. אפשר להבזיק עליו סוכר, או להניח עליו פרוסת גבינה צהובה שתימס בו ברגע. אפשר גם להוסיף סלט ירקות טרי שהוכן מראש. במקום גבינה צהובה או סוכר, אפשר להניח לצד הטוסט גבינת קאש, גבינה בולגרית או גבינה עדינה אחרת, לפי הטעם. טעים, פשוט וקל להכנה. צרו קשר כעת וקבלו עוד רעיונות לארוחת בוקר שיסייעו לכם לייצר אורח חיים בריא ואיכותי עבורכם, עבור הילדים ועבור גל בני המשפחה.