בת ים היא אחת הערים המיוחדות בארץ וגם בעולם. השילוב בין הים להר והחיבור ההדוק שלה לטבע בזכות הוודאיות שמתפתלות בין השכונות הופכים אותה ליפה ומעניינת – אבל גם מושכים אל בתי התושבים חרקים ומכרסמים. במקרים אלה הפתרון הוא הזמנת חברת הדברה, וכדאי להכיר את שיטות הפעולה השונות של המדבירים בבת ים כדי להבין מהו הפתרון האפקטיבי ביותר עבורכם.

פיתיונות ג'ל

אחת השיטות המתקדמות להדברת חרקים שונים היא פיתיונות ג'ל – כלומר פיתיונות שמגיעים במיקרו-קפסולות בעלות מרקם של ג'ל. את הפיתיונות מפזרים באזורים שבהם נצפו החרקים, והיתרון המשמעותי הוא שאין צורך לצאת מהבית למשך מספר שעות לטובת ריסוס.

הפיתיונות לא מסוכנים לבני אדם וגם לא לחיות מחמד, אלא מותאמים ספציפית לחרקים שמהם רוצים להיפטר. בין השאר מדבירים בבת ים נעזרים בשיטה זו כדי לסלק נמלים, נמלים אדומות, תיקנים גרמנים (הג'וקים הקטנים והבהירים שמסתובבים במטבח ועלולים להתחבא גם במכונת הקפה או בבר המים) ובמקרים נוספים.

מלכודות דבק

מלכודות דבק הן שיטה יעילה למלחמה בחרקי מזון מסוגים שונים – חדקונית האורז, חיפושית הטבק, עש המזון ויש עוד. כמו כן הן יעילות למניעת מפגעי זבובים בחצר או בעסק. מלכודות אלה מבוססות על פרומונים – מולקולות ריח שמושכות אליהן את החרקים ובזכות הדבק החרקים נתפסים במלכודת ולא יכולים לגרום נזק למזון.

חשוב להדגיש שחרקי מזון נפוצים מאוד באריזות של קטניות, קמחים, פירות יבשים ועוד. ללא טיפול מקצועי התוצאה עלולה להיות נזק כספי משמעותי לסחורה בחנויות או למזון בבית.

לכידה

הקרבה לשטחים הפתוחים של שכונות רבות בבת ים מובילה להגעת עכברים וחולדות אל הבתים, המסעדות והעסקים. המכרסמים, שמחפשים מזון, יכולים להתחבא במקומות רבים – למשל בארון שמתחת לכיור המטבח, במחסנים, בתעלות המזגן, בעליות גג, בסדקים זעירים בקירות ועוד.

מדביר בבת ים עם ניסיון בתחום ספציפי זה יבצע כמעט תמיד לכידה. הסיבה לכך היא ששימוש ברעל עלול להוביל למצב שבו גופה של עכבר נרקבת במקום נסתר מהעין והופכת למפגע תברואתי קשה. סכנה נוספת היא הרעלת משנה של כלבים, חתולים או ציפורים שנחשפו לגופה של חולדה.

הלכידה תתבצע לרוב באמצעות מלכודות, אם כי את החולדות אפשר לפעמים לתפוס גם ביד או בעזרת מוט מיוחד. ישנן מלכודות שממיתות את בעל החיים ויש גם כאלה שמשאירות את העכבר או החולדה בחיים – כך שהמדביר חוזר אליכם, לוקח איתו את הכלוב ומשחרר את המכרסם בשטח פתוח רחוק מהבית.

קיטור חם

אם גיליתם אצלכם בבית פשפשי מיטה, כדאי שתדעו שההדברה שלהם כוללת 3 מרכיבים: שאיבה עוצמתית, קיטור חם וריסוס. הקיטור נועד להפריד את ביצי הפשפשים שנדבקות למזרון, כשבזכות החום הן נהרסות ומתות. הריסוס יכלול 2 חומרים – אחד שנועד לפגוע בפשפשים בוגרים והשני בביצים ששרדו את הקיטור. חברה מקצועית כמו הדברות מיכאל ובוריס מבצעת בדרך כלל ביקור נוסף על-מנת לוודא שהשטח נקי לגמרי ובמידת הצורך משלימה את המלאכה.

צילום: FREEPIK