ארוחת חגיגית תכלול לפחות שלוש סוגי מנות: ראשונות, עיקריות וקינוחים. אם בשולחן החג שלכם תגישו לפחות מנה מנצחת בכל שלב, הצלחתם בענק! במאמר זה נציע לכם כמה מנות מנצחות שלא תוכלו לפספס איתן כיוון שהן יהפכו את הארוחה שלכם למדהימה. בין אם אתם מארחים או בין אם אתם מתארחים, תוכלו להכין את המנות הללו ולהיות כוכבי הערב.

שלוש מנות מנצחות על מפת השבועות

מנה ראשונה – סלט חיטה משביע

כשחושבים על חיטה חושבים על מנה עיקרית, או תוספת למנה העיקרית, ולפעמים אפילו על חמין חורפי כבד. אבל אפשר להשתמש בחיטה לסלט אביבי נפלא, והיא תוסיף לו עומק טעמים, צבעים עשירים ותוספת מקסימה לשולחן החג.

ראשית מכינים את החיטה. בסיר עם מים מוסיפים חיטה עם מלח ומבשלים על אש גבוהה עד שהחיטה מוכנה, רכה ונוחה לנגיסה. מסננים את החיטה ומניחים בצד להתקרר. בינתיים מכינים את העגבניות הצלויות וקוביות הבטטה האפויות. בקערה מערבבים חצאי עגבניות שרי עם שמן זית מלח ופלפל ומסדרים בתבנית עם נייר אפיה כך שהחלק החצוי כלפי מעלה.

בתבנית נפרדת מכניסים קוביות בינוניות של בטטות מקולפות ומערבבים גם אותן עם שמן זית, מלח ופלפל. מכניסים את התבניות לתנור לזמן שבין 60-40 דקות. העגבניות צריכות להצטמק ולהתרכך וכך גם הבטטות. במחבת ללא שמן קולים כמה דקות אגוזי פקאן, גרעיני דלעת וגרעיני חמנייה תוך כדי ערבוב שלא יישרפו.

להכנת הסלט מניחים בקערה גדולה עלי רוקט, עליהם את החיטה, העגבניות והבטטות. מוסיפים גבינת פטה מפוררת ביד ואת תערובת האגוזים והגרעינים. לרוטב מערבבים בצנצנת שמן זית, מיץ לימון, סירופ מייפל, מלח ופלפל ואז יוצקים על הסלט ומערבבים. סלט מדהים ומרשים ובעיקר טעים.

מנה שנייה – טארט אדום מהמם

מנה שנייה נפתיע עם טארט הפוך מהמם. צבעו אדום עז, טעמו מתקתק־מלוח ומראהו עוצר נשימה. גם ההכנה מאתגרת שכן מכינים אותו בצורה אחת, ובעת ההגשה הופכים אותו. אך ההשקעה משתלמת. במחבת בינונית ועמוקה מעט מחממים שמן, מוסיפים חמאה, מלח וסוכר וגם עלי בזיליקום קצוצים. חותכים עגבניות שרי בכל הצבעים לחצי ולאורך ומסדרים בצפיפות במחבת בשכבה אחת. מטגנים ללא תנועה כחמש דקות ואז הופכים אותן לעוד חמש דקות. הופכים חזרה לצד הראשון, מוסיפים חומץ בלסמי ומעט מים וממשיכים בבישול עד שהנוזלים מתאדים.

בקערה נפרדת מגרדים גבינת פרמז'ן וגבינת מנצ'גו יחד, מערבבים ושופכים אותן על העגבניות. לסיום מניחים עיגול בצק עלים מרודד שחתכנו מראש לגודל המתאים, ומכניסים את קצוות הבצק כלפי פנים המחבת. לפני שאתם מכניסים את המחבת לתנור, חשוב לחתוך שניים־שלושה חתכים באמצע הבצק כדי שתהיה לאדים אפשרות לצאת החוצה. אופים כ-30-20 דקות עד שהבצק מזהיב. מוציאים מהתנור ונותנים למנה להתקרר לטמפרטורת החדר.

כעת אפשר להפוך את הטארט לצלחת הגשה, ולפזר עליו גבינת פטה ועלי בזיליקום קרועים ביד. לפניכם תתקבל מנת גורמה מדהימה ומפתיעה.

מנה שלישית – קינוח ביסקוויטים

לסיום הארוחה חובה לבחור במנת קינוח מנצחת ואין כמו עוגת ביסקוויטים אהובה אך משודרגת, כדי למלא את התפקיד הזה. הביסקוויטים לעוגה יהיו עוגיות לוטוס שטעמן מתוק ועמוק והן יקפיצו את העוגה לגבהים אחרים. במיקסר מקציפים שמנת מתוקה, אינסטנט וניל, חלב, גבינה לבנה וסוכר עד לקבלת מוס יציב ונעים לעבודה.

בתבנית אפייה מסדרים את עוגיות הלוטוס לאחר שנטבלו בחלב. בסיום השכבה התחתונה יוצקים עליה מחצית מכמות הקרם ומיישרים באמצעות לקקן. מסדרים שכבה נוספת של עוגיות, ועליהן את החצי השני של הקרם. מסיימים בשכבה אחרונה של לוטוס ומכניסים למקרר. אפשר להכין את העוגה גם יום או יומיים מראש ולשמור במקרר בכיסוי של ניילון נצמד כדי שלא תספוג ריחות במקרר. לפני ההגשה מקציפים שמנת עם אינסטנט וניל ומורחים שכבה נאה מעל העוגה ועליה מפזרים אבקת קקאו. את העוגה אפשר לחתוך מראש ולהגיש בצלחת גדולה כדי לגלות את שכבות העוגה היפיפיות.

ארוחת חג, מציבה בפני הבשלנים אתגרים חדשים ותהיות חדשות לגבי התפריט כמו מה מכינים? האם לבחור במנות המוכרות או שמא להפתיע במתכונים חדשים? חג השבועות מציג את כל השאלות הללו תוך שימת דגש על מנות חלביות בלבד. המנות הללו יעזרו לכם לבחור את המנות מהממות שיהיו הצלחות מסחררות ויקצרו שבחים לרוב.

שלוש מנות מנצחות על מפת השבועות
קרדיט צילום : unsplash