קרדיט תמונה PIXABAY

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה. רבים הבינו כי שמירה על איכות הסביבה אינה מותרות או שיגעון של קומץ אנשים שאוהבים את הטבע, אלא נושא חשוב וקריטי, במיוחד כיום כאשר כולם מודעים למשבר האקלים הגלובלי ולהתחממות כדור הארץ.

כיצד אנחנו יכולים לסייע בנושא ולשמור על איכות הסביבה? למה כדאי להזמין עוד היום בר מים ולהפסיק לקנות בקבוקי מים מפלסטיק? אילו מעשים אנחנו יכולים ליישם כבר מחר בבוקר כדי להגן על הסביבה ולשמור על כדור הארץ? כל המידע בהמשך הכתבה.

עוברים לבקבוק שתייה רב פעמי

רבים עדיין משתמשים בבקבוקי פלסטיק פשוטים כדי למלא לעצמם מי ברז או מים מסוננים ממתקן ביתי. בקבוקי הפלסטיק הם חד פעמיים שהפכו לאחר מהגורמים המזהמים ביותר. מעבר לזיהום הסביבה הבלתי נסבל, בקבוק פלסטיק חד פעמי פולט חומרים רעילים ומסרטנים, וגם תהליך הפירוק שלו ממושך, לכן העולם טובע בפלסטיק, והפתרון נמצא בידינו.

מומלץ לכל אחד ואחת לעבור לשימוש בבקבוקי שתייה רב פעמיים, אך יש סוגים שונים לכן הבחירה עשויה להיות מבלבלת. כדאי להתמקד בבקבוק שתייה רב פעמי העשוי מנירוסטה, זו מתכת חזקה ועמידה שאינה מחלידה, וניתן למחזר את הבקבוק. בנוסף, יש דגמים השומרים היטב על טמפרטורת המים (חום או קור) למשך שעות ארוכות.

מזמינים בר מים לבית

משרד הבריאות מציין כי מי הברז בישראל איכותיים ובריאים, אך בפועל המים שמגיעים לברזים מכילים זיהומים, חיידקים, אבנית, מתכות, חול וגורמים מזהמים נוספים. לכן, ישראלים רבים החלו לרכוש מים מינרלים בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים, אך הבקבוקים מזהמים את הסביבה, ובנוסף יש לסחוב אותם הביתה והשינוע שלהם ממקום למקום גורם גם הוא לזיהום הסביבה (דלק, עשן וכו')

התקנת בר מים ביתי מונעת את הצורך לרכוש בקבוקי פלסטיק מזהמים, ובני המשפחה נהנים ממתקן מעוצב וממים מסוננים ומטוהרים קרים או חמים. חשוב לזכור כי אנחנו חיים במדינה חמה ויש סכנת התייבשות בכל עונות השנה, עלינו להרוות את הגוף בהרבה מים, והפתרון מתחיל עם בר מים ביתי, ולקיחת בקבוק מים רב פעמי לכל מקום כאשר יוצאים מהבית.

כמה מים צריך לשתות ביום? הכמות המומלצת לשתיית מים היא כ-12 עד 13 כוסות מים לגבר, בין 10 ל-12 כוסות מים לאישה, וכ-8 עד 10 כוסות מים לילדים.

להפריד פסולת ולמחזר

הרשויות המקומיות החלו לפזר פחים למחזור ברחבי הערים, ורוב הציבור מקפיד על מחזוק בקבוקים ופלסטיק. כדי לשמור על הסביבה חשוב שכל אחד יפריד את הפסולת הביתית וימחזר ככל האפשר, וגם אם מדובר בפעולה שלא ממש אוהבים לעשות, יש להבין את חשיבות המחזור ולחנך לכך גם את הדורות הבאים.

מפסיקים להשתמש בכלים חד פעמיים

הממשלה הודיעה על העלאת המס על כלים חד פעמיים משיקולים סביבתיים, ואכן הכלים החד פעמיים הפכו למפגע של ממש וניתן למצוא אותם בכל מקום, גם בחיק הטבע. הפתרון הוא להשתמש בכלים רב פעמיים ולהדיח אותם במדיח. נכון, קל להשתמש בכלים החד פעמיים מאחר ואין צורך להדיח כלים אחרי הארוחה, אך כולנו אחראים על איכות הסביבה ועלינו לשנות הרגלים.