מי שנכנס היום לחנות חיות מחמד, יכול למצוא על המדפים שלה מגוון רחב של שקי מזון יבש וקופסאות שימורים עם מזון רטוב אשר מיועד ספציפית לכלבים. לצידם, אפשר למצוא חטיפים, ממתקים וסוגי מזון נוספים.

חנות חיות בבת ים – איך קונים מזון לכלב בצורה נכונה?

מי שאיננו מגדל כלב ולא מכיר את תחום הטיפול והגידול, יתקשה להבין את ההבדלים שיש בין סוגי המזון השונים ולאיזו רזולוציה צריך לרדת בשביל למצוא לכלב את המזון הנכון עבורו. עבור רבים, כל סוגי הכלבים דומים ולכן אפשר לתת להם את אותו מזון. אך כפי שנוכל לראות מיד, זה ממש לא כך.

כשאנחנו נכנסים, כאמור, אל חנות חיות בבת ים או בכל מקום אחר, עלינו לדעת את הנתונים של הכלב שלנו בשביל שנוכל למצוא את המזון הרלוונטי עבורו. מדובר על נתונים שכל אחד אמור להכיר ולדעת, לא מדובר בפרטים יוצאי דופן או כאלה שצריך בהכרח לחקור לגביהם. כל פרט יכול לעזור כך או אחרת בתהליך הרכישה.

מה הם הפרטים שאנחנו צריכים לדעת

כשאנחנו ניגשים אל חנות חיות בבת ים או בערים אחרות, בשביל לקנות מזון לכלבים, עלינו לדעת מספר פרטים שיכולים לעזור לנו על מנת לבחור עבורו את המוצר הנכון.

ראשית, אנחנו צריכים לדעת בן כמה הוא. זה נשמע מובן מאליו, אך אם נסתכל על שקי מזון לכלבים, נוכל לראות שיש הבדל בין מזון לגורים, מזון לכלבים בוגרים או מבוגרים. על פי הגיל של כלב, נוכל לדעת באיזו קטגוריה הוא ומה יכול להתאים לו.

שנית, אנחנו צריכים לדעת את סוג הכלב, מבחינת גודל. כלב קטן, בינוני או גדול. גם כאן, יש הבדל בסוג המזון ובמרכיבים שלו. ההבדלים קשורים לגודל הבטן והיכולת שלו לעכל מזון כזה או אחר. אם זה כלב קטן, אז גם הכמויות שנצטרך לספק לו הן הרבה יותר קטנות מאשר אצל כלב גדול.

שלישית, משקל הכלב. על מנת שנוכל לספק לו מזון שיהיה רלוונטי עבורו ולא יגרום לו לרעב או לעלייה חדה במשקל, אז יהיה נכון לבחון את המשקל על מנת שנוכל לספק לו מזון אשר יתאים למבנה הגוף ולצרכים התזונתיים שלו.

דברים שחשוב לשים לב אליהם

מעבר לפרטים שציינו, הרי כשאנחנו ניגשים לחנות חיות בשביל לקנות מזון לכלב שלנו, עלינו לשים לב שכל שק מזון עשוי ממרכיבים אחרים וכולל בתוכו מגוון רחב של מאפיינים אשר יכולים לעזור לכלב שלנו.

אנחנו יכולים למצוא מזון שהוא טוב לכלב מבחינה רפואית על פי מצבו, וכן אנחנו יכולים למצוא מזון איכותי שיכול לשפר באופן משמעותי את איכות הפרווה שלו ולשמור עליה. חשוב להכיר את המרכיבים השונים שיש במזון וכיצד הם יכולים לעזור לכלב בצורה ישירה או עקיפה.

חנות חיות בבת ים
צילום: elements.envato