2000 תעודות הוקרה הוענקו למתנדבי בת ים בטקס שנערך בהיכל התרבות. המתנדבים קיבלו את תעודות ההוקרה כתודה על פעילותם ותרומתם, באמצעות נציגי כ-60 עמותות שותפות בעיר. ראש העיר, צביקה ברוט, כפיר רייך, המפקח המחוזי לתחום ההתנדבות במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, מ"מ ראש העיר, אלי יריב וכן חברי מועצה נוספים כיבדו את המתנדבים והעניקו להם את תעודות ההוקרה.

במהלך הערב הוענק מכן הוקרה מיוחד למנכ"ל החברה לתרבות, פנאי וספורט היוצא, מר אריה ללוש לאחר 15 שנות עשייה בחברה, בהן הוביל את מחלקת קהילה ומניעה בחברה לתרבות, פנאי וספורט המרכזת את תחום ההתנדבות בעיר. בסוף הערב נהנו הנוכחים מהופעה של הזמר אבי טולדנו.

בין העמותות הפועלות שהעניקו את תעודות ההוקרה למתנדביהם עמותת "שכן טוב" אשר פועלת למען ניצולי שואה וילדים בסיכון, "הקרן לידידות" המסייעת במזון ומימון תרופות וסיוע תרופות וסיוע פרטני לקשישים מעל גיל שמונים, "אגודת חרדים בת ים" אשר עוסקים בחלוקת סלי מזון, שמלות כלה וסעד נפשי, עמותת "קהילת תפילת הים" שהינה עמותה רפורמית העורכת קבלות שבת במרחב הציבורי, פעילויות לתיקון עולם ומציינים את חגי ישראל יחד עם התושבים.

ראש העיר, צביקה ברוט, בירך את המתנדבים על פועלם: ״העיר בת-ים התברכה במספר אדיר של מתנדבים. אלפי בת-ימים יוצאים מדי שבוע לסייע לאחרים הזקוקים לכך, ואלו הן פניה היפות של העיר ושל התושבים. אני גאה במתנדבי העיר ומאמין שהפעילות החשובה הזו, והתמיכה שאנו בהנהלת העיר מעניקים לה, מסייעת לכולנו להפוך לחברה טובה יותר וחזקה יותר."

צילום: איציק קרן, יעקב ויונה מירזה. באדיבות: דוברות עיריית בת ים

זיוה שומרוני, פעילה במועצת נשים העירונית ובמספר נוסף של עמותות בעיר נשאה דברים בשם המתנדבים, ואמרה: "לצד הגאווה הגדולה להיות שייכת לקהילת המתנדבים והמתנדבות מחקרים מוכיחים שאנשים שמתנדבים אופטימיים ומרוצים יותר מחייהם. אנשים שמתנדבים הם בעלי קשרים חברתיים נרחבים, והם מתמודדים טוב יותר עם בעיות. אנשים שמתנדבים הם בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר. לכל מתנדבת ומתנדב יש סיבות משלו המובילות אותו להתנדב, אבל חשוב לדעת שלהתנדבות יתרונות רבים גם עבור המתנדב עצמו. אני מרגישה שההתנדבות בשבילי מאפשרת לי להשפיע ולשפר את חיי הקהילה שלי , הקהילה שלנו."

למעלה מ-14 שנים מקפידים בעיר בת-ים להוקיר ולהעריך את פעילות המתנדבים בערב מיוחד. כ- 80 גופים ועמותות פועלים בעיר באופן וולנטרי העוסקות במגוון תחומים בהם: עזרה לקשישים, לנכים, לתלמידים בבתי הספר, עזרה במערך הביטחון, זק"א ובתי חולים. קצרה היריעה מלהזכיר את כולם – אכן מחמם את הלב לראות את העשייה הברוכה בעיר. הערב מופק על ידי מחלקת קהילה ומניעה בחברה לתרבות, פנאי וספורט בניהול ליזי בוקובזה ומרכזת תחום התנדבות עירוני במחלקה, בתיה עזרא.