21 תלמידי תיכון שז"ר נבחנו לראשונה בפיזיקה באוניברסיטת ת"א במסגרת פרויקט "עיר אקדמית".הבחינה נעשתה במסגרת הסכם עליו חתם ראש העיר, צביקה ברוט, עם נשיא אוניברסיטת תל אביב.

21 תלמידי מתיכון שזר מהעיר בת-ים לבחינה בפיזיקה באוניברסיטת ת"א.

הבחינה נעשתה במסגרת הסכם עליו חתם ראש העיר, צביקה ברוט, עם נשיא אוניברסיטת תל אביב בחודש נובמבר האחרון.

במסגרת ההסכם העיר בת ים הצטרפה למיזם "עיר אקדמית". של המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב. על פי הסכם שנחתם באוניברסיטת ת"א בין נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת. לראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט. החל מהשנה הנוכחית עשרות תלמידי תיכון בעיר משתלבים בלימודים של קורסים אקדמיים.

הבחינה בפיזיקה היתה, כאמור, סנונית ראשונה. לעוד מגוון מקצועות אחרים בהן יבחנו תלמידים מהעיר מבתי ספר תיכון אחרים.

בנוסף בפעם הראשונה תלמידים מבת-ים משלבים בין התיכון והאוניברסיטה, ומקבלים נקודות זכות לתואר בעתיד.

עיר אקדמית הינה תוכנית ייחודית מסוגה בישראל אשר צפויה לחבר את התיכון לאוניברסיטה. וליצור רצף פדגוגי לימודי. לימוד הקורסים האקדמיים עוד בשלב התיכון בונה תחושה של מסוגלות אקדמית בקרב התלמידים. ובכך מנגיש את ההשכלה הגבוהה.

מדובר בקורסים אקדמיים מקוונים במגוון תחומים ובהם: כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה, פיזיקה, היסטוריה ופסיכולוגיה.

הלמידה האקדמית תיעשה במסגרת שעות הלימודים וכחלק מהלימודים בתיכונים בעיר בת ים. לצורך כך, העירייה בחרה קבוצת מורים מובילים בעיר. שיעברו הכשרה המותאמת לתכנית. המורים ילמדו את הקורסים השונים בצורה היברידית – מקוונת ופרונטלית.

ראש העיר צביקה ברוט: "זהו יום מרגש עבורי ועבור החינוך בעיר. החזון שלנו לעידוד היציאה ללימודים אקדמאיים בקרב תושבי העיר יוצא לפועל הלכה למעשה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת ת"א. לצד ההובלה של העיר בנתוני הבגרות מטרת התכנית החדשה היא להוביל גם בנתוני המשך ללימודים אקדמאיים, ושכל התלמידים המעוניינים בכך ילמדו תוכן אקדמי מקוון ע"י המורה המקומי ובמסגרת הלימוד לבגרות. התוכנית תסייע לתלמידים רבות והם יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים באקדמיה, לרכוש מיומנויות למידה מתקדמות, ולפתח תחושת מסוגלות אקדמית, וכל זאת מבלי לצאת מהעיר או אפילו מכתות הלימוד. מערכת החינוך שלנו כאן על מנת להעניק להם את הכלים הטובים ביותר. הפרויקט הזה מצעיד קדימה את החינוך בעיר בצעדי ענק, ושיתוף הפעולה בין בת-ים לבין אוניברסיטת תל אביב, יתרחב בהמשך לתחומים נוספים אחרים."

סטודנטים
סטודנטים תמונת אילוסטרציה צילום pixbay