במפגש התנעה לרגל ההכרזה על יישום הפיילוט, בהשתתפות ראש העיר, צביקה ברוט, מ"מ ראש העיר, אלי יריב, וראשי ועד ההורים העירוני, הודיע ראש העיר כי התוכנית תחל לפעול בגני הילדים.

המשמעות: 4,400 ילדים ייהנו מחוג ספורט חינם בגנים. ההורים ששילמו עבור חוגי הספורט בגנים יקבלו את כספם מהעיריה בחזרה בצ׳ק או בהעברה בנקאית מהעיריה.

ראש העיר, צביקה ברוט, ציין במהלך המפגש כי הפעלת התכנית חוג לכל ילד תגדיל משמעותית את ההשקעה בגיל הרך, והיא ההוכחה הטובה ביותר שהתכנית הכלכלית להבראת עירית בת-ים מצליחה. ״השקת התכנית לחוגים חינם לילדי בת-ים היא פועל יוצא של ההתחייבות שלי להעלות את רמת השירותים ורמת ההשקעה בתושב, וכך עשיתי״ אמר ברוט, ״בשנה האחרונה התמקדנו בשיקום הקופה הציבורית, הכנת תכנית כלכלית שתבריא את העיר, ובהבאת ניקיון כפיים ושקיפות כלפי התושבים בעבודת העיריה. כעת, לאחר שהצלחנו להגדיל את הכנסות העיריה, אנו יכולים להביא בשורות חדשות לתושבים לאחר שנים ארוכות של קיפאון בתחום הזה. זו בשורה של ממש לילדי העיר, ובפרט לאלו שבגיל הרך״.

ראש העיר ציין כי בשנה הבאה הפיילוט יופעל בשלוש שכבות גיל בבתי הספר היסודיים. בעיריה מתכוונים לפעול יחד עם ועד ההורים העירוני, ועם הנהלת אגף החינוך והחברה העירונית לתרבות פנאי וספורט, כדי לגבש את מתווה הפעולה הנכון במהלך שנת הלימודים הבאה.

הצוות המניע חוג חינם לילדי הגן. צילום באדיבות דוברות עיריית בת ים

אלי יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "אני שמח וגאה להוביל יחד עם ראש העייריה צביקה ברוט, מהלך חינוכי, חברתי וערכי שמוכיח שוב ושוב שהחינוך בעיר בת-ים עומד בראש סדר העדיפויות. ההשקעה שאנו מקדמים במערכת החינוך העירונית, הן בתוכניות לימוד והעשרה, והן בבינוי ותחזוקת מוסדות החינוך חסרות תקדים. בראש ובראשונה מטרת פרויקט ׳חוג חינם׳ הינה ליצור שוויונות בין כלל התלמידים והתלמידות בעיר בת-ים במסגרות החינוכיות וכך להבטיח שכל אחד מילדיי העיר יוכל ליהנות ולהשתתף בחוג העשרה אחד לפחות, בלי קשר למצבה הכלכלי של משפחתו. זוהי בשורה חשובה לאלפי  משפחות. יחד עם התוכניות העשרה והבינוי במוסדות חינוך   אלו סכומים חסרי תקדים והגבוהים ביותר שהושקעו אי פעם בחינוך העירוני ואני גאה מאוד על כך.

ורד דנינו, יו"ר ועד ההורים העירוני ושי אודסר, סגן יו"ר ועד ההורים העירוני, בירכו את ראש העיר צביקה ברוט, ומ"מ ראש העיר אלי יריב, על המהלך. ורד דנינו, יו"ר ועד ההורים העירוני מסרה: "אנו שמחים על הצעד החשוב של הנהלת העיר עבור התלמידים וההורים. קידום מערכת החינוך בעיר זה אחד הדברים שהכי חשובים לנו כועד הורים עירוני. אין ספק שהמהלך מהווה הקלה כספית עבור ההורים, וכל סכום שיורד מהוצאות ההורים הוא חשוב. אנו מאמינים שהחל משנה הבא הפיילוט יוכתר כהצלחה, והחל משנה הבאה המיזם יורחב לעוד שכבות גיל."